Posledná havária na Bratislavskom úseku Dunaja sa stala takmer presne pred rokom asi 110 metrov dlhé nákladné plavidlo nabehlo pri športovom prístave na plytčinu a stočilo sa rovno do plavebnej dráhy. Havarovanú belgickú loď sa pokúšali uvoľniť bez úspechu vyše dvanásť hodín. Podarilo sa to, až keď sa do prác zapojili dva remorkéry, ktoré ju odviezli do prístavu. Pre haváriu bola na Dunaji na necelých 24 hodín prerušená lodná doprava. Pri uvoľňovacích prácach došlo na mieste havárie k zmene dna.
Vážnejšia nehoda lode na bratislavskom úseku Dunaja sa však stala v marci 2002. Vtedy vrazil rakúsky remorkér Grafenstein do pilierov Starého mosta. Remorkér plával v noci proti prúdu Dunaja, no neodhadol svoje sily. Pod mostom už nestačil čeliť silnému prúdu, zastal a vzpriečil sa medzi dvoma piliermi. Vzápätí sa začal potápať jeden z tlačných člnov. Posádka sa snažila manévrovať, no z remorkéra sa medzitým odtrhol ďalší tlačný čln prázdny, priviazaný naboku. Neovládaný plával po Dunaji, v prístavisku narazil do dvoch tankovacích stanovíšť, pontónov, kde kotvia lode. Starý most bol po nehode dlhší čas uzavretý a skúmalo sa, či havária nepoškodila jeho statiku. Pri odstraňovaní následkov havárie bola opravená lávka pre chodcov že?lezobetónové dielce vymenili za drevené. Piliere mosta si nakoniec nevyžiadali výmenu len nový obklad. Havária remorkéra spôsobila škody za viac ako šesť miliónov. (japa)