SME

Nové Solarisy vystriedajú krátke autobusy

Nové nízkopodlažné autobusy Solaris Urbino, jazdiace na zemný plyn, ktoré kúpil tento rok dopravný podnik, odovzdali v pondelok vodičom. Premávať začnú ešte tento mesiac.

Na bratislavských linkách začnú jazdiť tento mesiac nové autobusy Solaris Urbino. FOTO - MARGITA PUCHEROVÁ


Podľa internetovej stránky občianskeho združenia IMHD, ktoré sa venuje mestskej hromadnej doprave, nové vozidlá by mali v prvom rade vystriedať krátke autobusy na linkách, kde kapacitne malé autobusy nestačia a kĺbové autobusy by tu boli zase zbytočne veľké.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V súvislosti s priraďovaním Solarisov na konkrétne linky už vznikla diskusia o tom, ktoré linky najviac výmenu vozového parku potrebujú. Niektoré médiá uverejnili aj mätúcu informáciu, že prideľovanie Solarisov má obísť petržalské linky. Faktom je, že práve v Petržalke by mali premávať na linkách 87, 88 a 96. Nebudú však deponované vo vozovni Petržalka, pretože tá nedisponuje plniarňou zemného plynu. Umiestnené budú vo vozovni Trnávka a Jurajov dvor, kde je plniareň k dispozícii.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem petržalských liniek by mali nové autobusy nasadzovať napríklad počas víkendov na linky 43 (Patrónka - Železná studienka) a 63 (Lamač - Avion Shopping park). Počas letných víkendov na linku 37 (Nový most - Záhorská Bystrica) a cez pracovné dni počas prázdnin na 74 (Hlavná stanica - Vlčie hrdlo). Počas špičky sa budú nasadzovať na linke 70 (Nový most - ŽSR Podunajské Biskupice).

Autobusy Solaris sú poľskej výroby a jeden stál 9,2 milióna korún bez DPH. Sú širšie ako súčasné, majú ľahšiu údržbu. Cestujúci v Bratislave sa stále vozia v starých autobusoch, trolejbusoch i električkách. Obnova vozového parku tvorí len asi 20 až 25 percent ročnej potreby, mesto na ňu dáva asi 350 miliónov. Pravidelná obmena by si pritom podľa vedenia dopravného podniku vyžadovala za rovnaký čas asi miliardu. Autobusy treba vymieňať raz za osem až deväť rokov, trolejbusy raz za 13 až 14 rokov, električky raz za 20 až 25 rokov.

SkryťVypnúť reklamu

V dopravnom podniku je dnes 458 autobusov schopných prevádzky. Staré Ikarusy sú hrdzavé a lámu sa im nosné rámy. Okrem toho na autobusy staršie ako 15 rokov ťažko možno zohnať náhradné diely. (japa, lin)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 589
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 325
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 047
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 067
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 553
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 202
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 088
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 1 905
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 151
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 079
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 172
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 162
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 711
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 070
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 894
  8. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 6 374
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  3. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  6. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  7. Tupou Ceruzou: Pandemická
  8. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
SkryťZatvoriť reklamu