SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Električky

Na rýchlodráhe by mali premávať električky, ktoré môžu dosiahnuť rýchlosť 80 km/h. Na prerokovávaní občania namietali, že takáto rýchlosť je v meste len teoretická a vyžiadala by si aj zmenu predpisov. Momentálne stanovená maximálna rýchlosť je 50 km/h.

Električka v Manchestri - Metrolink, ani električka v Birminghame - Birmingham metro (na snímke), nevedú pod zemou. U nás je vžitá predstava metra sovietskeho typu, také je aj pražské. Tieto metrá sa budovali pod zemou, lebo mali slúžiť aj ako kryty. Vo svete je metro pod zemou len v centrách miest, mimo centra je na povrchu, prípadne na estakáde. Aj petržalská radiála ťažkého metra mala byť povrchová.

Na rýchlodráhe by mali premávať električky, ktoré môžu dosiahnuť rýchlosť 80 km/h. Na prerokovávaní občania namietali, že takáto rýchlosť je v meste len teoretická a vyžiadala by si aj zmenu predpisov. Momentálne stanovená maximálna rýchlosť je 50 km/h. Prepravu by urýchlil aj menší počet zastávok.

Pripomienky poukazovali aj na hlučnosť električiek, tie by však mali byť odhlučnené. Veľký vplyv na hlučnosť má aj trať, preto by mala byť stavaná vhodnou technológiou. Mesto tiež uvažuje o stavaní zvukových bariér.

Bratislava má 30-ročné rekonštruované električky, pričom životnosť električiek je 50 rokov. Po dobudovaní rýchlodráhy, prípadne ďalších, nových mestských tratí - paralelne s petržalským úsekom má mesto v pláne prebudovanie tratí na Račianskej, Vajnorskej a Ružinovskej radiále - nebudú tieto električky stačiť. Na rýchlodráhe by malo jazdiť 25 nových nízkopodlažných električkových súprav. Cena jednej je od 70 do 80 miliónov korún.

Moderné, viacčlánkové električky podľa magistrátu bez problémov zvládnu zaťaženie v rannej špičke. Na dodávateľa mesto vypíše medzinárodný tender.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. Päť chýb pri zateplení strechy
  6. Vitajte v postapokalyptickom svete
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Úprava osobného motorového vozidla
  5. Important information for Brazilians living in Slovakia
  6. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  7. Vitajte v postapokalyptickom svete
  8. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. Päť chýb pri zateplení strechy
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 931
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 689
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 475
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 548
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 817
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 724
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 607
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 379
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 179
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 165
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu