SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Električky

Na rýchlodráhe by mali premávať električky, ktoré môžu dosiahnuť rýchlosť 80 km/h. Na prerokovávaní občania namietali, že takáto rýchlosť je v meste len teoretická a vyžiadala by si aj zmenu predpisov. Momentálne stanovená maximálna rýchlosť je 50 km/h.

Električka v Manchestri - Metrolink, ani električka v Birminghame - Birmingham metro (na snímke), nevedú pod zemou. U nás je vžitá predstava metra sovietskeho typu, také je aj pražské. Tieto metrá sa budovali pod zemou, lebo mali slúžiť aj ako kryty. Vo svete je metro pod zemou len v centrách miest, mimo centra je na povrchu, prípadne na estakáde. Aj petržalská radiála ťažkého metra mala byť povrchová.

Na rýchlodráhe by mali premávať električky, ktoré môžu dosiahnuť rýchlosť 80 km/h. Na prerokovávaní občania namietali, že takáto rýchlosť je v meste len teoretická a vyžiadala by si aj zmenu predpisov. Momentálne stanovená maximálna rýchlosť je 50 km/h. Prepravu by urýchlil aj menší počet zastávok.

Pripomienky poukazovali aj na hlučnosť električiek, tie by však mali byť odhlučnené. Veľký vplyv na hlučnosť má aj trať, preto by mala byť stavaná vhodnou technológiou. Mesto tiež uvažuje o stavaní zvukových bariér.

Bratislava má 30-ročné rekonštruované električky, pričom životnosť električiek je 50 rokov. Po dobudovaní rýchlodráhy, prípadne ďalších, nových mestských tratí - paralelne s petržalským úsekom má mesto v pláne prebudovanie tratí na Račianskej, Vajnorskej a Ružinovskej radiále - nebudú tieto električky stačiť. Na rýchlodráhe by malo jazdiť 25 nových nízkopodlažných električkových súprav. Cena jednej je od 70 do 80 miliónov korún.

Moderné, viacčlánkové električky podľa magistrátu bez problémov zvládnu zaťaženie v rannej špičke. Na dodávateľa mesto vypíše medzinárodný tender.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 044
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 33 989
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 489
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 660
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 316
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 316
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 791
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 493
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 432
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 398
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu