SME

Pred Hviezdou zrušili parkovisko

Na mieste parkoviska pred jedálňou Hviezda na rohu Jozefskej a Námestia 1. mája bude stáť bytový dom. Až donedávna tu bolo parkovisko. Podľa Mareka Hitku z miestneho úradu Starého Mesta stavebný úrad vydal spoločnosti stavebné povolenie pred dvoma rokmi.

Dom na Jozefskej bude mať osem podlaží, do trojpodlažných podzemných parkovísk sa bude vchádzať autovýťahom. FOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ


Stáť tu má osempodlažný dom, v rámci troch podzemných podlaží tu bude 53 parkovacích miest. Investorom sú Vodohospodárske stavby Malacky. Podľa hovorcu projekt nehovorí o tom, že by niektoré z parkovacích miest mali byť určené aj pre verejnosť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za posledný rok je parkovisko pri Hviezde už druhým, ktoré zmizlo z oblasti Kollárovho námestia alebo blízkeho okolia. Na mieste väčšieho parkoviska v strede námestia už čoskoro bude stáť Park one, polyfunkčný objekt. Projekt bude mať v suteréne štyri podzemné podlažia, kde bude 180 parkovacích miest. Prax je však taká, že vo väčšine prípadov sú pri investičných projektoch podzemné parkoviská určené iba firmám, ktoré tu sídlia. Prípadne sa niekoľko miest prenajíma za trhové ceny.

SkryťVypnúť reklamu

"Je to bežný jav," povedal vodič z povolania Milan Višváder. "Už sa stáva praxou, že voľné plochy v meste sa najprv prenajmú na parkovanie a potom sa zastavajú," hovorí. Parkovisko pri Hviezde využíval, podľa neho tu síce niekoľko miest stále zostávalo voľných, ale ceny boli na centrum mesta dobré - 20 korún na polhodinu.

Vznik a zánik parkovísk na súkromných pozemkoch je v Starom Meste častý, fungujú väčšinou na miestach po zbúraných budovách. Majitelia pozemkov, kým nezačnú stavať, dočasne berú zisk zo spoplatňovania parkovísk. Takéto nekoordinované pribúdanie súkromných parkovísk sťažuje dopravné vzťahy v okolí, vyvoláva sťažnosti obyvateľov, ktorí ich posielajú na miestny úrad. Od roku 2003 regulatív neexistuje, dovtedy prevádzkové poriadky parkovísk aj ceny schvaľovala mestská časť.

SkryťVypnúť reklamu

Dočasné parkoviská už boli na Grösslingovej, Ulici 29. augusta, Mickiewiczovej a Špitálskej ulici.

Vodičom zvyknutým odstaviť pri Hviezde auto zostáva podľa Višvádera už iba blízke Tatracentrum, kde kedysi tiež bolo súkromné parkovisko. V podzemí sú miesta aj pre verejnosť, prvá polhodina je tu zdarma.

Druhou možnosťou je súkromné parkovisko na nezastavanom priestranstve medzi hotelom Tatra a kinom Hviezda. Treťou alternatívou, vodičmi najviac využívanou, je zaparkovať na ulici.

Podľa Bratislavskej parkovacej služby je obsadenie 2700 parkovacích uličných státí v centre Bratislavy počas pracovného dňa stopercentné. Súkromné a podzemné parkoviská pritom mávajú stále voľnú kapacitu.

DOROTA KRÁKOVÁ, r

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 349
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 109
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 683
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 865
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 155
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 931
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 149
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 93 060
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 048
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 230
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 867
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 208
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu