a v meste.
Podľa Prokopoviča ministerstvo dopravy bude na urýchlení prác spolupracovať s ministerstvom financií, ministerstvom zahraničných vecí a japonským veľvyslanectvom. Výstavba tunela pokračuje podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Dušana Faktora bez komplikácií.
Definitívne dokončenie tunela bolo pôvodne plánované na apríl budúceho roka. Stavebné práce sa začali v roku 2003, základné práce na tuneli boli dokončené v minulom roku a na tuneli začali montovať technické vybavenie - osvetlenie, vetranie a riadiace systémy.
Pôvodné náklady na vybudovanie tunela odhadli na 3,5 miliardy korún, výstavbu tunela financuje na 82 percent Japonská banka pre medzinárodnú spoluprácu, 18 percent financií poskytla slovenská strana. Odborníci však už v minulom roku predpokladali, že suma sa zvýši. Na otázku, o koľko celkové náklady na výstavbu tunela stúpli, však minister Prokopovič novinárom neodpovedal.
Tunel s dĺžkou 1,5 kilometra budú tvoriť dve samostatné tunelové rúry, každá s dvoma jazdnými pruhmi. Bude vybavený modernou technológiou, ktorá bude riadiť celý chod tunela: vetranie, osvetlenie, dopravu a v prípade kolíznych a nehodových situácií aj jeho uzavretie. Riadenie bude automatické aj manuálne z centrálneho dispečingu, prípadne jeho podružných úsekov. Okrem toho bude tunel vybavený pre havarijné situácie výklenkami SOS, požiarnymi vodovodmi a únikovými chodbami.
Tunel Sitina bude súčasťou diaľnice D2 Bratislava, úsek Lamačská cesta - Staré grunty a vyplní posledný chýbajúci úsek na ťahu diaľnice D2 z Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska. Doteraz tento chýbajúci úsek diaľnice nahrádzala Lamačská cesta a Mlynská dolina, ktoré sú dopravne najvyťaženejšími komunikáciami mesta. "Projekt odľahčí premávku v meste, ale zároveň bude mať pozitívny vplyv na životné prostredie a bezpečnosť dopravy," povedal Prokopovič. (sita)