Komornú atmosféru v súkromnej galérii Ardan po tieto dni koloruje svojimi maľbami slovenský výtvarník Vladimír Kováč. Študoval na Vysokej škole výtvarných umení v rokoch 1969 – 1975, teda v období prelomovom, ktoré nútilo každého vyjadriť svoj názor ...
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Jeden tmavšie ladený obraz Vladimíra Kováča z osemdesiatych rokov – Modré pole. FOTO – ARCHÍV
Komornú atmosféru v súkromnej galérii Ardan po tieto dni koloruje svojimi maľbami slovenský výtvarník Vladimír Kováč. Študoval na Vysokej škole výtvarných umení v rokoch 1969 – 1975, teda v období prelomovom, ktoré nútilo každého vyjadriť svoj názor a postoj, nevynímajúc umelcov.
Kováč študoval u profesora Želibského, ktorý svojich žiakov učil vyjadrovať názory, postoje umelca i vlastný vnútorný svet slobodným, osobitým štýlom a rukopisom.
Tvorbu Vladimíra Kováča spočiatku ovplyvnil konštruktivizmus, neskôr sa v jeho tvorbe prejavuje viac zo Želibského lyrického videnia sveta. Hoci je Kováč prevažne maliarom krajinárskych a mestských výsekov, ktorých je človek len naznačenou súčasťou, predsa majú svoj „dej“. V maľbách z osemdesiatych rokov nájdeme na pozadí viac-menej monochromatickej farebnej škály, v ktorej určite nechýba čierna, umiestnený výrazný farebný prvok rytmizujúci plochy a línie obrazu.
V galérii Ardan predstavuje maliar 20 diel, ktoré vznikali v posledných dvoch desaťročiach, a tiež diela, ktoré namaľoval tento rok práve pre terajšiu výstavu. Aj napriek tomu, že maliar „každé dielo prežíva a netvorí ich ako na bežiacom páse“, povedala nám galeristka Eva Kelemenová. „Potešilo ma, že nové diela Vladimíra Kováča sú ako svieži vánok, farebne sa rozjasnili, maľba je čistá, emotívna i upokojujúca zároveň.“ Patria k nim obrazy Modré ráno, Nočné mesto, Koncepcia či Nádej.