SME

V nedeľu čaká bežcov Milá míľa

V Horskom parku sa stretnú v nedeľu priaznivci vytrvalostného behu. V prostredí tohto chráneného areálu sa uskutoční jedenásty ročník tradičných pretekov Milá míľa. Zašportovať si môže každý, organizátori totiž vypísali až štrnásť vekových i výkonnostnýc

h kategórií.

Podrobnosti prezradil za organizátorov Kamil Procházka: "Milá míľa sú verejné bežecké preteky pre všetkých, ktorí majú radi beh a prírodu. Na svoje si príde každý. Intervalový spôsob štartu je totiž vhodný pre špičkových bežcov, ale aj pre rekreačných. Tí nie sú vystavení stresu z pretekárskeho napätia."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jednou z hlavných myšlienok pretekov je popularizácia rekreačného behu. "Milou míľou by sme chceli zväčšiť okruh priaznivcov behu, ochrancov Horského parku a prírody vôbec. Pretekári si nemusia v nedeľu len zašportovať, môžu stráviť v príjemnom prostredí Horárne Horský park spolu s rodinami hoci aj celý deň. Trate sú vyznačené a otvorené pre verejnosť počas celého roka," načrtol širší rozmer Kamil Procházka.

SkryťVypnúť reklamu

Na trať sa môže aj v nedeľu vydať každý bez rozdielu pohlavia a veku. Pre najmenších pripravili organizátori 660 metrovú trať (kategória do 6 rokov), najstarší muži nad 60 rokov absolvujú 4710 metrov. Rovnako dlhá trať čaká v hlavnej kategórii aj na mužov do 39 rokov (rekord 13,15 min.), ženy do 34 rokov absolvujú 3140-metrový úsek (10,35).

K dispozícii bude ešte ďalších desať kategórií. Zaujímavou disciplínou je šprint do schodov, ktorých je 242 s prevýšením 38 metrov. Sily si v nej zmerajú muži bez rozdielu veku a ženy taktiež v ľubovoľnom veku.

Centrum pretekov bude pri Horárni Horský park na Lesnej ulici 1. Tam sa uskutoční štart a situovaný tam bude aj dobeh pretekárov do cieľa. Bežci sa môžu prihlásiť v nedeľu ráno od 8.30 priamo pri prezentácii v centre pretekov, najneskôr však 30 minút pred štartom príslušnej kategórie. Štartovné je pre deti a žiakov 40 korún, ostatní zaplatia 90 korún. Prvým trom v každej kategórii odovzdajú organizátori vecné ceny, absolútny víťaz mužskej (aj ženskej) kategórie dostane pohár primátora Bratislavy Andreja Ďurkovského.

SkryťVypnúť reklamu

Keďže sa podujatie uskutoční v chránenom prírodnom areáli, pretekári nesmú používať tretry ani obuv so štopľami či kovovými hrotmi. Štart detí je naplánovaný na 10.00, nasledovať budú mládežnícke kategórie (od 10.20), juniori do 19 rokov a starší (od 11.50), šprint do schodov (13.00) i šprint detí do 10 rokov (13.30).

BORIS GAJARSKÝ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 865
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 057
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 456
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 220
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 310
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 158
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 043
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 500
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 508
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 909
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 159
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 864
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 452
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 473
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 335
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej 3 507
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu