SME

Opravy koľajiska sa posunuli na SNP

Rekonštrukcie električkovej trate sa z Hurbanovho námestia presunuli smerom dolu - na Námestie SNP. Hurbanovo námestie je už prejazdné pre dopravnú obsluhu a bez pomocných lávok priechodné pre chodcov.

Rekonštrukcie električkovej trate sa z Hurbanovho námestia presunuli na Námestie SNP. FOTO SME - PAVOL MAJER


Na Námestí SNP sa na rozdiel od Hurbanovho námestia či Kapucínskej opravy nebudú týkať povrchu komunikácií či chodníkov - ale len samotnej električkovej trate.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Potrebovali sme najmä presunúť výhybku, ktorá bola v kopci (pri pošte), čo je nebezpečné miesto a prekáža to v plynulosti dopravy. Vodič musel vždy električku zastaviť, zaistiť a vystúpiť z vozidla," hovorí Viktor Haluza z dopravného podniku. Výhybku presunú do úseku pri Dome umenia a bude už riadená elektronicky, takže vodič ju nebude musieť prehadzovať manuálne. Trať na Námestí SNP bude po rekonštrukcii aj odhlučnená.

SkryťVypnúť reklamu

Na otázku, dokedy práce na Námestí SNP potrvajú, Haluza odpovedal, že všetky opravy v lokalite Hurbanovo, Kapucínska, Obchodná a SNP musia byť dokončené do 30. júna.

Koľajisko v tuneli, nadväzujúce na Kapucínsku, sa však neopravuje.

"Nie sú na to teraz peniaze. Okrem toho v tuneli nejde len o výmenu trate, ale o riešenie celého tunela ako takého. Tento rok chceme dať vypracovať technický posudok a riešenie uchytenia trate," povedal Haluza. V súčasnosti je trať uložená v drážkach v paneloch. Drážky sú obložené oceľou, ktorú ničí hrdza, pretože v tuneli je vlhko. Trať preto museli opravovať na viacerých miestach, naposledy minulý mesiac. (japa)

Okolité prevádzky žijú v bojových podmienkach

Rekonštrukcia Hurbanovho námestia sa začala začiatkom marca a ovplyvnila aj návštevnosť obchodov či reštaurácií v jeho susedstve. "Zákazníkov nám ubudlo, prístup do reštaurácie sa zhoršil - cesta bola rozkopaná, plná blata. Povedal by som bojové podmienky. Zásobovanie sme zase museli riešiť tak, že sme všetko nosili od pošty. Odvčera, keď námestím môže prechádzať dopravná obsluha, sa to trochu vylepšilo," povedal Boris Karageorgiev, manažér reštaurácie Alizé na Hurbanovom námestí.

SkryťVypnúť reklamu

Zákazníckym nezáujmom trpí aj vinotéka Trunk. Niekoľkokrát tu bolo zatvorené napriek tomu, že si to protirečilo s otváracími hodinami vyvesenými na dverách predajne. Na otázku, či rekonštrukcia odradila zákazníkov od návštevy predajne, odpovedal predavač, že samozrejme. Faktom je, že počas niektorých dní sa k dverám predajne dalo len prebrodiť blatom popri priekope. (japa)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  4. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  5. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  6. Na Marka oharka do jarka
  7. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 060
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 876
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 070
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 369
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 872
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 166
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 789
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 470
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 756
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 326
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 627
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 679
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 16 959
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 268
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 588
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu