SME

Cez námestie pustia len dopravnú obsluhu

Hurbanovo námestie bude od utorka v oboch smeroch čiastočne prejazdné, avšak len pre vozidlá dopravnej obsluhy. Skončí sa rekonštrukcia ...

Hurbanovo námestie bude od utorka v oboch smeroch čiastočne prejazdné, avšak len pre vozidlá dopravnej obsluhy. Skončí sa rekonštrukcia povrchu komunikácií, pre ktorú bolo takmer dva mesiace celkom uzatvorené v úseku od Suchého mýta po Hlavnú poštu. "Doprava bude regulovaná značením. Nechceme, aby tadiaľto začalo prúdiť veľa vozidiel, pretože stavebné práce v okolí ešte pokračujú," povedala Tatiana Kratochvílová z magistrátu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tie sa posunú aj nižšie - smerom na Námestie SNP, pretože dopravný podnik tu bude rekonštruovať električkovú trať. Budúci týždeň by mala skončiť aj uzávierka priestoru električkovej trate v úseku tunel - Kapucínska ulica a čiastočná uzávierka cesty na moste na Kapucínskej v úseku od Židovskej po Staromestskú. Výluku električkovej dopravy na Kapucínskej, Obchodnej a Námestí SNP to však neovplyvní - potrvá do 30. júna. Cesta pre autá na Hurbanovom námestí sa po rekonštrukcii zúži - ubudol jeden pruh v každom smere a rozšíril sa tak priestor pre chodcov. Povrch dláždia kamennou dlažbou. Na námestí sa v rámci projektu Socha a objekt každý rok vystrieda iná socha.

SkryťVypnúť reklamu

Na trávnatej ploche v tvare trojuholníka oproti kostolu bude malý okrasný jabloňový sad s hravými objektmi. Pred Kostolom Najsvätejšej Trojice je už teraz viditeľná kruhová plocha z kameňov, ktoré budú pre efekt slnečných odleskov obsahovať kovové časti.

Zeleň pred kostolom na Župnom námestí nahradia kvetinové záhony, lavičky, fontány na pitie. Povrch dláždia kamennou dlažbou a má tu byť oddychový priestor. Stromoradie pred Župným domom doplnia o ďalšie stromy.

Povrch Kapucínskej ulice dláždia kamennou dlažbou. Na mostíku ubudol jeden jazdný pruh pre automobilovú dopravu, ktorá bude jednosmerná. Na uvoľnené miesto posunuli električkovú trať a cestu pre peších, ktorá je zároveň jednou z trás na Hrad a je širšia. Doteraz mali na mostíku chodci k dispozícii len úzky pás.

SkryťVypnúť reklamu

Rekonštrukcia Obchodnej a Kapucínskej ulice a Hurbanovho a Župného námestia sa začala prvý marcový týždeň a potrvá do konca júna. Návrhy architektonickej úpravy tejto lokality vypracoval architektonický ateliér Bogár - Králik - Urban. Kompletná oprava Obchodnej vrátane prác, ktoré sa urobili minulý rok, bude stáť 200 miliónov korún, ďalších 125 miliónov vyčlenil magistrát na rekonštrukciu Kapucínskej ulice, Hurbanovho a Župného námestia.

Súčasťou rekonštrukcie sú aj úpravy komunikácií, chodníkov a rekonštrukcia inžinierskych sietí. Cieľom úprav je predĺženie atraktívnej pešej zóny zo Starého Mesta ďalej smerom na Župné a Hurbanovo námestie, Kapucínsku a Obchodnú ulicu. Po rekonštrukcii bude tento priestor určený najmä chodcom. Väčší priestor by mali mať k dispozícii na Obchodnej, oboch námestiach, ale aj na Kapucínskej.

SkryťVypnúť reklamu

Električková trať bude po rekonštrukcii odhlučnená, izoláciou znížia aj vibrácie pri prechádzaní električiek.

Obchodná po úprave

Povrch vydláždia betónovou dlažbou. Zmiznú žľaby, ktoré sú popri koľajniciach. Priestor ulice bude rozdelený na tri časti - priestor pre električku, priestor vyhradený chodcom a popri fasádach bude pás k dispozícii pre exteriérové aktivity kaviarní, reštaurácií či obchodov. Môžu tu umiestňovať slnečníky, exteriérové sedenia, pútače. Aby chodci nestratili bezpečie ani pri pohybe v koridore pre električky, stredom ulice povedie svetelný pás, ktorý začne blikať v približne stopäťdesiatmetrovom predstihu pred prichádzajúcou električkou a tak upozorní chodcov na jej príchod.

Úprava dlažby zohľadní aj potreby slabozrakých a nevidiacich. Dlažbou celej Obchodnej ulice bude prechádzať vodiaci pás.

Trolejové vedenie už nebude zavesené na priľahlých budovách, ale na hliníkových stĺpoch, ktoré budú pri trati v približne 40-metrových rozostupoch. Stĺpy poslúžia aj na osadenie verejného osvetlenia. (japa)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 9 358
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 665
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 996
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 615
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 412
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 793
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 266
  8. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 199
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 018
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 19 054
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 152
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 646
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 486
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 349
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 064
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 4 633
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu