SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Vajda: Je to úžasný pocit, keď slovenská dráma uspeje

JOZEF VAJDA, čestný riaditeľ festivalu Nová dráma / New Drama, patrí k popredným predstaviteľom hereckého súboru Činohry Slovenského národného divadla v Bratislave, v ktorom pôsobí od roku 1980. Vytvoril aj mnoho televíznych a filmových postáv. Je nosite

JOZEF VAJDA, čestný riaditeľ festivalu Nová dráma / New Drama, patrí k popredným predstaviteľom hereckého súboru Činohry Slovenského národného divadla v Bratislave, v ktorom pôsobí od roku 1980. Vytvoril aj mnoho televíznych a filmových postáv. Je nositeľom viacerých hereckých ocenení.

Ste čestným riaditeľom festivalu Nová dráma, akou optikou sa pozeráte na túto manifestáciu?

"Festival Nová dráma vnímam ako niečo veľmi potrebné práve v období, keď pociťujeme deficit pôvodnej slovenskej tvorby, tak divadelnej, ako aj filmovej a televíznej. Podľa môjho názoru je to prehliadka toho najlepšieho, čo sa na súčasnej slovenskej scéne nachádza, ale zároveň je to aj výzva a príležitosť pre ďalších talentovaných adeptov, aby sa zúčastnili na tomto procese tvorby. Aby otvorene hovorili o veciach, ktoré sa nás bytostne dotýkajú a rezonujú v našom súčasnom živote. Som presvedčený o tom, že čím viac ľudí sa odváži položiť na papier svoje myšlienky a postoje, tým vyššia je pravdepodobnosť vzniku nových a kvalitných textov, ktoré sa budú môcť uvádzať nielen na našich scénach, ale aj inde v zahraničí."

Skryť Vypnúť reklamu

Ako vnímate uvádzanie pôvodnej slovenskej drámy na našich scénach?

"Veľmi pozitívne. Myslím si, že predovšetkým na domácich scénach majú slovenskí autori dostávať príležitosť uviesť svoje hry, aby si uvedomili, ako ich vníma súčasný divák. Pretože len v praxi, v priamom kontakte s hercom a divákom, si potvrdia svoje kvality, silné a slabé stránky, hĺbku svojich myšlienok a majú príležitosť rásť. Pri poslednej návšteve SND vo Varšave s Klimáčkovou hrou Hypermarket som si uvedomil, aký je to úžasný pocit, keď pôvodná slovenská hra zaujme a uspeje aj na inom ako domácom javisku. Je to v pravom slova zmysle najlepšie zviditeľnenie našej slovenskej kultúry."

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 41 736
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 282
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 012
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 426
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 979
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 921
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 360
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 239
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 098
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 975
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu