Ako povedal Igor Dula, riaditeľ spoločnosti Mestský parkovací systém, ktorá návadzacie parkovanie prevádzkuje, majú zatiaľ len pozitívne reakcie. "Turisti sú radi, že môžu v našich uliciach nájsť miesto na parkovanie a majitelia garáží zasa, že o nich turisti vedia," povedal.
Tabule plnia svoj účel hlavne pre mimobratislavských vodičov. Bratislavčania systém nevyužívajú, lebo vedia, kde sa najlepšie a lacno parkuje a radšej využívajú pouličné parkovanie. Tak zostávajú platené parkoviská informačného systému v centre voľné a chodníky preplnené autami.
Počas tohto a budúceho mesiaca prebieha prieskum obsaditeľnosti, využiteľnosti a cenovej výhodnosti parkovacích miest, ktorý pripravil magistrát. Nedá sa vylúčiť, že výsledkom bude aj zvýšenie cien za parkovanie na cestách v správe magistrátu. "Na vodičov sa dá pôsobiť jedine ekonomicky, tak, aby boli nútení parkovať v rámci systému," povedala hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová.
Súčasťou spustenia parkovacích informačných tabúľ minulý rok boli aj nové záchytné parkoviská. Tie majú za cieľ prinútiť vodičov zaparkovať tesne pred centrom mesta a využiť hromadnú dopravu. Z tohto hľadiska je najviac využívané parkovisko pri Auparku, odkiaľ je to do centra mesta len jednu zastávku hromadnou dopravou.
Záchytné parkoviská pri Auparku a Avione sú zdarma, ale napríklad pri Šafárikovom námestí je platené. Podľa informácií z tabúľ sú najviac využívané parkoviská na Veternej a Rajskej ulici, pri prístave a garáže na Uršulínskej.
(dot, tasr, lin)
Parkovací systém
Je doň zapojených desať parkovísk v centre, monitoruje takmer 1630 parkovacích miest.
Okamžitým prenosom dát zobrazuje údaje o možnosti parkovania - na 78 svetelných tabuliach sa objavuje slovenský a anglický nápis voľné/plné a free/full.
Tabule sú rozmiestnené v troch zónach - centrum sever (208 miest), centrum juh (390 miest) a historické centrum (1026 miest).
V množstve zahraničných miest, kde takýto systém funguje, sa zisky podzemných garáží zvýšili, čo sa potvrdilo aj v Bratislave.
Zariadenie informačného parkovacieho systému stálo viac ako 10 miliónov korún. Spoločnosť Mestský parkovací systém, ktorej zakladateľom a zriaďovateľom je mesto, túto sumu spláca z výnosov z parkovísk.