SME

Môžete žiadať zákaz parkovať

Aj keď chodníky majú slúžiť chodcom, neraz sú zatarasené parkujúcimi autami. Na niektorých miestach sú úplne nepriechodné. Asi najhoršie sú na tom mamičky s kočíkmi, ktoré musia obchádzať parkujúce autá vstupom do vozovky.


Na pohyb po chodníku v oboch smeroch potrebujú chodci podľa normy na výstavbu chodníkov po 70 centimetrov. Aby bol chodník priechodný v oboch smeroch, mal by mať šírku najmenej 140 centimetrov. FOTO SME – ĽUBOŠ PILC



„Chodci sú účastníkmi cestnej premávky a tiež im nesmie prekážať nič, čo tam nemá čo hľadať,“ hovorí Anton Michale, radca odboru dopravy a cestného hospodárstva na OÚ Bratislava II,“ nemali by tam byť napríklad ani kontajnery.“

Na pohyb po chodníku v oboch smeroch potrebujú chodci podľa normy na výstavbu chodníkov po 70 centimetrov. Aby bol chodník priechodný v oboch smeroch, mal by mať šírku najmenej 140 centimetrov.

SkryťVypnúť reklamu

Radca odboru dopravy a cestného hospodárstva na Okresnom úrade Bratislava II hovorí, že takýto priestor by mal zostať na chodníku pre chodcov aj v prípade, že na ňom zaparkuje vozidlo. V opačnom prípade je možné hovoriť o prekážke a vozidlo môže byť odtiahnuté.

O tom, či parkovanie na chodníku, pri ktorom na ňom pre chodcov zostane na pohyb v oboch smeroch menej ako 140 centimetrov, bude posúdené ako prekážka cestnej premávky, rozhodne príslušník dopravnej polície.

Keby bol zákaz státia na nespevnených plochách zahrnutý vo všeobecnom záväznom nariadení príslušnej mestskej časti alebo mesta, mohol by podľa Antona Michaleho o odtiahnutí auta rozhodnúť aj príslušník mestskej polície.

Ak však obyvateľov niektorých domov takéto parkovanie dlhodobo obťažuje, situáciu by pomohlo vyriešiť osadenie dopravnej značky. Podľa radcu odboru dopravy a cestného hospodárstva na Okresnom úrade Bratislava II o osadenie príslušnej zákazovej značky môže požiadať aj občan. V prípade miestnych komunikácií I. a II. triedy by sa občania mali obrátiť na oddelenie magistrátu, pri miestnych komunikáciách III. a IV. na mestskú časť, ktorá má komunikáciu v správe. O osadení dopravných značiek by mesto alebo mestská časť rozhodla v spolupráci s dopravnou políciou.

SkryťVypnúť reklamu

(jm)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 841
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 415
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 906
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 254
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 076
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 834
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 781
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 078
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 881
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 450
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 366
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 265
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu