SME

Môžete žiadať zákaz parkovať

Aj keď chodníky majú slúžiť chodcom, neraz sú zatarasené parkujúcimi autami. Na niektorých miestach sú úplne nepriechodné. Asi najhoršie sú na tom mamičky s kočíkmi, ktoré musia obchádzať parkujúce autá vstupom do vozovky.


Na pohyb po chodníku v oboch smeroch potrebujú chodci podľa normy na výstavbu chodníkov po 70 centimetrov. Aby bol chodník priechodný v oboch smeroch, mal by mať šírku najmenej 140 centimetrov. FOTO SME – ĽUBOŠ PILC

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou



„Chodci sú účastníkmi cestnej premávky a tiež im nesmie prekážať nič, čo tam nemá čo hľadať,“ hovorí Anton Michale, radca odboru dopravy a cestného hospodárstva na OÚ Bratislava II,“ nemali by tam byť napríklad ani kontajnery.“

Na pohyb po chodníku v oboch smeroch potrebujú chodci podľa normy na výstavbu chodníkov po 70 centimetrov. Aby bol chodník priechodný v oboch smeroch, mal by mať šírku najmenej 140 centimetrov.

SkryťVypnúť reklamu

Radca odboru dopravy a cestného hospodárstva na Okresnom úrade Bratislava II hovorí, že takýto priestor by mal zostať na chodníku pre chodcov aj v prípade, že na ňom zaparkuje vozidlo. V opačnom prípade je možné hovoriť o prekážke a vozidlo môže byť odtiahnuté.

O tom, či parkovanie na chodníku, pri ktorom na ňom pre chodcov zostane na pohyb v oboch smeroch menej ako 140 centimetrov, bude posúdené ako prekážka cestnej premávky, rozhodne príslušník dopravnej polície.

Keby bol zákaz státia na nespevnených plochách zahrnutý vo všeobecnom záväznom nariadení príslušnej mestskej časti alebo mesta, mohol by podľa Antona Michaleho o odtiahnutí auta rozhodnúť aj príslušník mestskej polície.

Ak však obyvateľov niektorých domov takéto parkovanie dlhodobo obťažuje, situáciu by pomohlo vyriešiť osadenie dopravnej značky. Podľa radcu odboru dopravy a cestného hospodárstva na Okresnom úrade Bratislava II o osadenie príslušnej zákazovej značky môže požiadať aj občan. V prípade miestnych komunikácií I. a II. triedy by sa občania mali obrátiť na oddelenie magistrátu, pri miestnych komunikáciách III. a IV. na mestskú časť, ktorá má komunikáciu v správe. O osadení dopravných značiek by mesto alebo mestská časť rozhodla v spolupráci s dopravnou políciou.

SkryťVypnúť reklamu

(jm)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 211
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 229
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 046
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 065
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 761
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 174
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 633
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 543
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu