SME

Taxibusy používajú tí, čo sa neradi tlačia

Nová dopravná obsluha, taxibusy súkromnej spoločnosti Citylink, už jazdí v Bratislave vyše mesiaca. Začiatky tejto služby boli rozpačité. Minibusy nemali dostatočnú propagáciu, a tak sa ich ľudia skôr báli, ako ich používali. "Dnes je to už lepšie," ...

Nová dopravná obsluha, taxibusy súkromnej spoločnosti Citylink, už jazdí v Bratislave vyše mesiaca. Začiatky tejto služby boli rozpačité. Minibusy nemali dostatočnú propagáciu, a tak sa ich ľudia skôr báli, ako ich používali. "Dnes je to už lepšie," hovorí jeden z vodičov, s ktorým sme sa včera viezli na trase Mlynské Nivy - Antolská a späť. Počas našej spiatočnej cesty odviezol troch cestujúcich. "Včera som odviezol od rána do piatej 56 ľudí. Doodbeda 40, poobede 16. Dnes som mal zatiaľ 14 zákazníkov," povedal pred jedenástou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Väčší záujem je o linku Hlavná stanica - Antolská. Tá je dlhšia a v niektoré dni na tejto trase jeden minibus prevezie aj 70 cestujúcich. Obe linky majú už aj svojich stálych zákazníkov. Sú to napríklad sestričky z nemocnice, ktoré sa z Antolskej vozia pravidelne na Mlynské Nivy alebo Hlavnú stanicu. Z Antolskej by sa totiž na autobusovú ani Hlavnú stanicu nedostali bez prestupovania.

Linku využívajú aj chorí a starší ľudia. "Pre ľudí, ktorí sa potrebujú dostať z mesta do nemocnice na Antolskej, je to veľmi šikovné. Odkedy zrušili priamu linku MHD, ktorá spájala šafko s nemocnicou, musia cestujúci dvakrát presadať. Pre tých, ktorí sa v Petržalke nevyznajú, je to doslova utrpenie. Navyše pre starších je výhoda, že celú cestu pohodlne sedia a nemusia sa stresovať," povedala 72-ročná pani Mária, ktorá sa viezla z nemocnice do mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Na každej linke jazdí päť taxibusov, vodiči dodržiavajú približne desaťminútový odstup, aby si nekonkurovali navzájom. To je však problematické, pretože trasy oboch liniek sa navyše miestami kryjú - na trase majú spoločných desať zastávok. "Smola je, aj keď po trase na zastávkach chytíte pred sebou autobus MHD," hovorí šofér.

V priebehu mesiaca sa zmenila trasa jednej z liniek. Iná zase vznikla a zanikla (Dlhé diely). Budú sa trasy meniť a prispôsobovať aj naďalej? "Uvažuje sa o linke do Mlynskej doliny k internátom, ale myslím, že radikálne zmeny na existujúcich trasách by neboli dobré, pretože už máme svojich štamgastov," myslí si vodič. Dodáva, že možno by bolo dobré, ak by trasa v Petržalke viedla popri viacerých zdravotných strediskách. Na otázku, ako by charakterizoval ľudí, ktorí najčastejšie minibusy používajú, odpovedal vodič, že sú to najmä mladí a "umelecké typy". Tí, čo sa neradi tlačia v autobuse, dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Trasy taxibusov v súčasnosti

linka 801

Nemocnica Antolská - Betliarska - Lietavská - Budatínska - OD Tesco - OD Terno - Smolenická - Technopol - Romanova - Osuského - Námestie hraničiarov - Rusovská cesta - Dvory - Aupark - Staromestská - Hodžovo nám - Štefánikova - Hlavná stanica

linka 802

Nemocnica Antolská - Betliarska - Lietavská - Budatínska - OD Tesco - OD Terno - Smolenická - Jiráskova/Fedinova - Romanova - Osuského - Námestie hraničiarov - Jantárová cesta - Muchovo námestie (TPD) - Starý most - Šafárikovo námestie - Dostojevského rad - AS Mlynské nivy.

Linky spájajú stanice s nemocnicou Antolská

Minibusy začali premávať na linke Rajská - Ovsište a Hlavná stanica - Antolská. Dnes premávajú obe linky k nemocnici na Antolskej - ostala trasa Antolská - Hlavná stanica a druhá linka spája Antolskú s autobusovou stanicou Mlynské Nivy. Pred časom jazdila aj linka na Dlhé diely. Tá však mala len mizivý počet zákazníkov, takže ju zrušili. Minibusy jazdia od pondelka do piatku medzi 8.00 a 17.00 hodinou.

Pre lepšiu orientáciu cestujúcich sú trasy označené číslami 801 (na Hlavnú stanicu) a 802 (na Mlynské nivy).

Mikrobusy si môžu záujemcovia stopnúť kdekoľvek po trase, ale zastavujú aj na zastávkach MHD. Majú nepravidelný grafikon a jazdia v približne desaťminútových intervaloch. Majiteľmi spoločnosti CityLink sú štyria občania Ruska.

Taxibusy majú najväčší úspech práve v tejto krajine. Konkurujú zastaranému vozovému parku a linkám so slabým či nepravidelným intervalom. Cena za jazdu nebýva oveľa vyššia než pri použití MHD. (japa)

Taxibusy

- nová dopravná obsluha funguje v Bratislave od polovice februára. V priebehu jedného mesiaca však stihli zmeniť trasy, ceny lístkov aj čas, v ktorý premávajú. Predtým stála jedna cesta 25 korún, dnes je to 20 korún (celá trasa) a 15 korún (polovičná trasa).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  2. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  3. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  4. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  5. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  6. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  7. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  8. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 845
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 662
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 192
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 4 063
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 141
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 916
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 384
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 212
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 101 712
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 453
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 321
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 34 117
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 31 733
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 641
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 840
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 771
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu