SME

Taxibusy používajú tí, čo sa neradi tlačia

Nová dopravná obsluha, taxibusy súkromnej spoločnosti Citylink, už jazdí v Bratislave vyše mesiaca. Začiatky tejto služby boli rozpačité. Minibusy nemali dostatočnú propagáciu, a tak sa ich ľudia skôr báli, ako ich používali. "Dnes je to už lepšie," ...

Nová dopravná obsluha, taxibusy súkromnej spoločnosti Citylink, už jazdí v Bratislave vyše mesiaca. Začiatky tejto služby boli rozpačité. Minibusy nemali dostatočnú propagáciu, a tak sa ich ľudia skôr báli, ako ich používali. "Dnes je to už lepšie," hovorí jeden z vodičov, s ktorým sme sa včera viezli na trase Mlynské Nivy - Antolská a späť. Počas našej spiatočnej cesty odviezol troch cestujúcich. "Včera som odviezol od rána do piatej 56 ľudí. Doodbeda 40, poobede 16. Dnes som mal zatiaľ 14 zákazníkov," povedal pred jedenástou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Väčší záujem je o linku Hlavná stanica - Antolská. Tá je dlhšia a v niektoré dni na tejto trase jeden minibus prevezie aj 70 cestujúcich. Obe linky majú už aj svojich stálych zákazníkov. Sú to napríklad sestričky z nemocnice, ktoré sa z Antolskej vozia pravidelne na Mlynské Nivy alebo Hlavnú stanicu. Z Antolskej by sa totiž na autobusovú ani Hlavnú stanicu nedostali bez prestupovania.

Linku využívajú aj chorí a starší ľudia. "Pre ľudí, ktorí sa potrebujú dostať z mesta do nemocnice na Antolskej, je to veľmi šikovné. Odkedy zrušili priamu linku MHD, ktorá spájala šafko s nemocnicou, musia cestujúci dvakrát presadať. Pre tých, ktorí sa v Petržalke nevyznajú, je to doslova utrpenie. Navyše pre starších je výhoda, že celú cestu pohodlne sedia a nemusia sa stresovať," povedala 72-ročná pani Mária, ktorá sa viezla z nemocnice do mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Na každej linke jazdí päť taxibusov, vodiči dodržiavajú približne desaťminútový odstup, aby si nekonkurovali navzájom. To je však problematické, pretože trasy oboch liniek sa navyše miestami kryjú - na trase majú spoločných desať zastávok. "Smola je, aj keď po trase na zastávkach chytíte pred sebou autobus MHD," hovorí šofér.

V priebehu mesiaca sa zmenila trasa jednej z liniek. Iná zase vznikla a zanikla (Dlhé diely). Budú sa trasy meniť a prispôsobovať aj naďalej? "Uvažuje sa o linke do Mlynskej doliny k internátom, ale myslím, že radikálne zmeny na existujúcich trasách by neboli dobré, pretože už máme svojich štamgastov," myslí si vodič. Dodáva, že možno by bolo dobré, ak by trasa v Petržalke viedla popri viacerých zdravotných strediskách. Na otázku, ako by charakterizoval ľudí, ktorí najčastejšie minibusy používajú, odpovedal vodič, že sú to najmä mladí a "umelecké typy". Tí, čo sa neradi tlačia v autobuse, dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Trasy taxibusov v súčasnosti

linka 801

Nemocnica Antolská - Betliarska - Lietavská - Budatínska - OD Tesco - OD Terno - Smolenická - Technopol - Romanova - Osuského - Námestie hraničiarov - Rusovská cesta - Dvory - Aupark - Staromestská - Hodžovo nám - Štefánikova - Hlavná stanica

linka 802

Nemocnica Antolská - Betliarska - Lietavská - Budatínska - OD Tesco - OD Terno - Smolenická - Jiráskova/Fedinova - Romanova - Osuského - Námestie hraničiarov - Jantárová cesta - Muchovo námestie (TPD) - Starý most - Šafárikovo námestie - Dostojevského rad - AS Mlynské nivy.

Linky spájajú stanice s nemocnicou Antolská

Minibusy začali premávať na linke Rajská - Ovsište a Hlavná stanica - Antolská. Dnes premávajú obe linky k nemocnici na Antolskej - ostala trasa Antolská - Hlavná stanica a druhá linka spája Antolskú s autobusovou stanicou Mlynské Nivy. Pred časom jazdila aj linka na Dlhé diely. Tá však mala len mizivý počet zákazníkov, takže ju zrušili. Minibusy jazdia od pondelka do piatku medzi 8.00 a 17.00 hodinou.

Pre lepšiu orientáciu cestujúcich sú trasy označené číslami 801 (na Hlavnú stanicu) a 802 (na Mlynské nivy).

Mikrobusy si môžu záujemcovia stopnúť kdekoľvek po trase, ale zastavujú aj na zastávkach MHD. Majú nepravidelný grafikon a jazdia v približne desaťminútových intervaloch. Majiteľmi spoločnosti CityLink sú štyria občania Ruska.

Taxibusy majú najväčší úspech práve v tejto krajine. Konkurujú zastaranému vozovému parku a linkám so slabým či nepravidelným intervalom. Cena za jazdu nebýva oveľa vyššia než pri použití MHD. (japa)

Taxibusy

- nová dopravná obsluha funguje v Bratislave od polovice februára. V priebehu jedného mesiaca však stihli zmeniť trasy, ceny lístkov aj čas, v ktorý premávajú. Predtým stála jedna cesta 25 korún, dnes je to 20 korún (celá trasa) a 15 korún (polovičná trasa).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 734
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 306
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 261
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 749
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 4 744
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 058
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 829
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 079
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 14 047
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 10 305
  3. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 8 827
  4. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 8 422
  5. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 956
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 125
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 986
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 821
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
SkryťZatvoriť reklamu