SME

Taxibusy používajú tí, čo sa neradi tlačia

Nová dopravná obsluha, taxibusy súkromnej spoločnosti Citylink, už jazdí v Bratislave vyše mesiaca. Začiatky tejto služby boli rozpačité. Minibusy nemali dostatočnú propagáciu, a tak sa ich ľudia skôr báli, ako ich používali. "Dnes je to už lepšie," ...

Nová dopravná obsluha, taxibusy súkromnej spoločnosti Citylink, už jazdí v Bratislave vyše mesiaca. Začiatky tejto služby boli rozpačité. Minibusy nemali dostatočnú propagáciu, a tak sa ich ľudia skôr báli, ako ich používali. "Dnes je to už lepšie," hovorí jeden z vodičov, s ktorým sme sa včera viezli na trase Mlynské Nivy - Antolská a späť. Počas našej spiatočnej cesty odviezol troch cestujúcich. "Včera som odviezol od rána do piatej 56 ľudí. Doodbeda 40, poobede 16. Dnes som mal zatiaľ 14 zákazníkov," povedal pred jedenástou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Väčší záujem je o linku Hlavná stanica - Antolská. Tá je dlhšia a v niektoré dni na tejto trase jeden minibus prevezie aj 70 cestujúcich. Obe linky majú už aj svojich stálych zákazníkov. Sú to napríklad sestričky z nemocnice, ktoré sa z Antolskej vozia pravidelne na Mlynské Nivy alebo Hlavnú stanicu. Z Antolskej by sa totiž na autobusovú ani Hlavnú stanicu nedostali bez prestupovania.

Linku využívajú aj chorí a starší ľudia. "Pre ľudí, ktorí sa potrebujú dostať z mesta do nemocnice na Antolskej, je to veľmi šikovné. Odkedy zrušili priamu linku MHD, ktorá spájala šafko s nemocnicou, musia cestujúci dvakrát presadať. Pre tých, ktorí sa v Petržalke nevyznajú, je to doslova utrpenie. Navyše pre starších je výhoda, že celú cestu pohodlne sedia a nemusia sa stresovať," povedala 72-ročná pani Mária, ktorá sa viezla z nemocnice do mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Na každej linke jazdí päť taxibusov, vodiči dodržiavajú približne desaťminútový odstup, aby si nekonkurovali navzájom. To je však problematické, pretože trasy oboch liniek sa navyše miestami kryjú - na trase majú spoločných desať zastávok. "Smola je, aj keď po trase na zastávkach chytíte pred sebou autobus MHD," hovorí šofér.

V priebehu mesiaca sa zmenila trasa jednej z liniek. Iná zase vznikla a zanikla (Dlhé diely). Budú sa trasy meniť a prispôsobovať aj naďalej? "Uvažuje sa o linke do Mlynskej doliny k internátom, ale myslím, že radikálne zmeny na existujúcich trasách by neboli dobré, pretože už máme svojich štamgastov," myslí si vodič. Dodáva, že možno by bolo dobré, ak by trasa v Petržalke viedla popri viacerých zdravotných strediskách. Na otázku, ako by charakterizoval ľudí, ktorí najčastejšie minibusy používajú, odpovedal vodič, že sú to najmä mladí a "umelecké typy". Tí, čo sa neradi tlačia v autobuse, dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Trasy taxibusov v súčasnosti

linka 801

Nemocnica Antolská - Betliarska - Lietavská - Budatínska - OD Tesco - OD Terno - Smolenická - Technopol - Romanova - Osuského - Námestie hraničiarov - Rusovská cesta - Dvory - Aupark - Staromestská - Hodžovo nám - Štefánikova - Hlavná stanica

linka 802

Nemocnica Antolská - Betliarska - Lietavská - Budatínska - OD Tesco - OD Terno - Smolenická - Jiráskova/Fedinova - Romanova - Osuského - Námestie hraničiarov - Jantárová cesta - Muchovo námestie (TPD) - Starý most - Šafárikovo námestie - Dostojevského rad - AS Mlynské nivy.

Linky spájajú stanice s nemocnicou Antolská

Minibusy začali premávať na linke Rajská - Ovsište a Hlavná stanica - Antolská. Dnes premávajú obe linky k nemocnici na Antolskej - ostala trasa Antolská - Hlavná stanica a druhá linka spája Antolskú s autobusovou stanicou Mlynské Nivy. Pred časom jazdila aj linka na Dlhé diely. Tá však mala len mizivý počet zákazníkov, takže ju zrušili. Minibusy jazdia od pondelka do piatku medzi 8.00 a 17.00 hodinou.

Pre lepšiu orientáciu cestujúcich sú trasy označené číslami 801 (na Hlavnú stanicu) a 802 (na Mlynské nivy).

Mikrobusy si môžu záujemcovia stopnúť kdekoľvek po trase, ale zastavujú aj na zastávkach MHD. Majú nepravidelný grafikon a jazdia v približne desaťminútových intervaloch. Majiteľmi spoločnosti CityLink sú štyria občania Ruska.

Taxibusy majú najväčší úspech práve v tejto krajine. Konkurujú zastaranému vozovému parku a linkám so slabým či nepravidelným intervalom. Cena za jazdu nebýva oveľa vyššia než pri použití MHD. (japa)

Taxibusy

- nová dopravná obsluha funguje v Bratislave od polovice februára. V priebehu jedného mesiaca však stihli zmeniť trasy, ceny lístkov aj čas, v ktorý premávajú. Predtým stála jedna cesta 25 korún, dnes je to 20 korún (celá trasa) a 15 korún (polovičná trasa).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 97 042
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 044
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 728
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 963
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 263
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 034
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 763
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu