V otvorenom liste primátora tiež žiadali, aby na veľtrhu v Cannes neprezentoval mesto v spolupráci so spoločnosťou IPR. "Spoločnosť je cez osobu Igora Balla napojená na spoločnosť Sasanka, ktorá stavia čiernu stavbu na Fazuľovej ulici. Je nemysliteľné, aby podnikatelia, ktorí sú podozriví z porušovania zákona, stáli s primátorom v jednom stánku," píše v liste Voľné združenie bratislavských občianskych a ochranárskych organizácií.
Na veľtrhu nehnuteľností a investičných príležitostí MIPIM 2006 tento týždeň v Cannes prezentovali zástupcovia mesta a primátor Andrej Ďurkovský územný plán mesta a najatraktívnejšie lokality pre investorov.
V rámci územného plánu sa prezentácia zameriavala na rozvojové lokality - v prvom rade na petržalské nábrežie - územie medzi Starým a Prístavným mostom. Plán tejto zóny budú schvaľovať mestskí poslanci pravdepodobne na aprílovom zastupiteľstve.
Okrem projektu, ktorý ponúkalo mesto, prezentovali v bratislavskom stánku svoje projekty aj súkromné spoločnosti - Ballymore Properties (Eurovea), Cepit Managment (Cepit), IPR (predstaničný priestor hlavnej stanice), J&T (River Park, Tower 115) a Cresco Development (rezidenčný projekt Bratislava-Rusovce).
Ako spoluvystavovateľov mesto oslovilo spoločnosti, ktoré majú v Bratislave najväčšie investičné záujmy. Na otázku, či je takáto úzka spolupráca medzi mestom a súkromnými firmami štandardná a aj iné mestá poskytujú priestory v stánkoch súkromným developerským firmám, odpovedal primátor, že je to prirodzené.
Registrácia a nájom plochy na veľtrhu v Cannes stáli mesto 3,5 milióna korún. Náklady na prezentáciu, stánok samotný a servis boli 3,6 milióna korún. Tie sa rozdelili medzi päť súkromných spoločností a mesto tak, že každý z nich zaplatil 600-tisíc korún.
Na veľtrhu nehnuteľností a investičných príležitostí MIPIM v Cannes sa predstavujú najvýznamnejší európski a svetoví investori, developeri, banky a finančné inštitúcie, mestá, regióny, realitní makléri. Minulý rok sa na 16. ročníku veľtrhu na 19-tisíc metroch štvorcových predstavilo asi 17 500 účastníkov zo 74 krajín, reprezentujúcich vyše šesťtisíc spoločností. Na veľtrhu majú vlastné stánky takmer všetky európske veľkomestá aj najrenomovanejšie spoločnosti svetového realitného trhu. (japa)