rov nalákať a prezentovať mesto," povedal Ďurkovský. V rámci územného plánu sa prezentácia zameria na rozvojové lokality - v prvom rade na petržalské nábrežie - územie medzi Starým a Prístavným mostom (celomestské centrum Petržalka). Táto lokalita má byť oddychovou zónou, bude tu bytová zástavba, administratíva, služby, zeleň či viacúčelová hala pre 15-tisíc divákov vhodná na kultúrne aj športové podujatia. Územný plán tejto zóny budú schvaľovať mestskí poslanci pravdepodobne na aprílovom zastupiteľstve.
O tom, kto bude investorom v tejto zóne, rozhodne mesto. Buď rozpredá jednotlivé bloky - územie je rozdelené na 38 samostatných častí. Každá má zvlášť stanovené limity využitia - koeficient zastavanosti aj zelene. Alebo nájde developera pre väčšie časti.
Okrem projektu, ktorý ponúka mesto, budú v bratislavskom stánku prezentovať svoje projekty aj súkromné spoločnosti - Ballymore Properties (Eurovea), Cepit Managment (Cepit), IPR (predstaničný priestor hlavnej stanice), J&T (River Park, Tower 115) a Cresco Development (rezidenčný projekt Bratislava-Rusovce). Ako spoluvystavovateľov mesto oslovilo spoločnosti, ktoré majú v Bratislave najväčšie investičné záujmy. Na otázku, či je takáto úzka spolupráca medzi mestom a súkromnými firmami štandardná a aj iné mestá poskytujú priestory v stánkoch súkromným developerským firmám, odpovedal primátor, že je to prirodzené. "Mesto poskytuje akýsi dáždnik. V budúcnosti chceme priestor ponúknuť popri Bratislave aj iným mestám." Hovorca primátora Milan Vajda dodal, že napríklad Londýn mal minulý rok na veľtrhu MIPIM vyše sto spoluvystavovateľov. Registrácia a nájom plochy na veľtrhu v Cannes stoja mesto 3,5 milióna korún. Náklady na prezentáciu, stánok samotný a servis budú 3,6 milióna korún. Tie sa rozdelili medzi päť súkromných spoločností a mesto tak, že každý z nich zaplatí 600-tisíc korún.
Veľtrh nehnuteľností v Cannes
Na veľtrhu nehnuteľností a investičných príležitostí MIPIM v Cannes sa predstavujú najvýznamnejší európski a svetoví investori, developeri, banky a finančné inštitúcie, mestá, regióny, realitní makléri. Minulý rok sa na 16. ročníku veľtrhu na 19-tisíc metroch štvorcových predstavilo asi 17 500 účastníkov zo 74 krajín, reprezentujúcich vyše šesťtisíc spoločností. Na veľtrhu majú vlastné stánky takmer všetky európske veľkomestá aj najrenomovanejšie spoločnosti svetového realitného trhu. Bratislavský stánok bude mať rozlohu 130 metrov štvorcových. Nachádza sa v tesnej blízkosti stánkov Prahy, Brna a Ostravy.