SME

Odťahovanie áut v centre bude lacnejšie

Od prvého marca bude zrejme odťahovanie áut v centre lacnejšie. Ako povedal vedúci referátu komunikácie s verejnosťou staromestského miestneho úradu Stanislav Jurikovič, starosta Starého Mesta Peter Čiernik rokuje s firmou Aster. Tá v spolupráci s okrsko

vou stanicou Mestskej polície v Starom Meste zabezpečuje odťahovanie vozidiel na cestách, ktoré spadajú do kompetencie mestskej časti. Dopravný podnik mesta Bratislavy zabezpečuje odťahovanie z ciest I. a II. triedy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Súčasná cena 3000 korún za odtiahnuté auto by sa podľa návrhu mala znížiť minimálne na úroveň, za akú odťahuje vozidlá dopravný podnik.

"Zatiaľ sa iba rokuje, aby sa znížila cena, hľadáme spôsob, ako to dosiahnuť kompromis," povedal Ján Gbúr, konateľ spoločnosti Aster. Podľa neho cena za odtiahnutie auta je regulovaná a v súčasnosti ide na nulové náklady. "Takže jediný spôsob ako dosiahnuť zníženie ceny je zníženie nákladov, respektíve zvýšenie výkonov," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Samospráva a odťahová firma sa stretli už dvakrát, predpokladaná cena bude podľa predbežných dohôd 2700 korún za odtiahnuté auto. "Keď bude táto činnosť zabezpečená kontinuálne, išli by sme do toho rizika," povedal Gbúr. "Aj keď na druhej strane, neviem, z akého dôvodu sa každý snaží znižovať vysokú cenu za odtiahnutie, veď je to vlastne represia," nechápe konateľ. Ako povedal, vo Viedni je poplatok za odtiahnutie vozidla 167 eur.

Do leta odťahovala pre mesto iba firma Aster, ktorá má od magistrátu prenajatý pozemok na uloženie odtiahnutých áut vo Vlčom hrdle. Vedenie mesta s ňou nebolo spokojné, v máji zmluva firme vypršala. Následne si mesto po rokoch opäť zriadilo svoju odťahovku, funguje pod hlavičkou dopravného podniku a sídli na Bazovej ulici.

SkryťVypnúť reklamu

Odťahuje autá z ciest I. a II. triedy, ktoré má v správe magistrát, a autá z vedľajších komunikácií.

(dot)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 236
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 507
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 874
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 385
  5. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 6 007
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 035
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 314
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 167
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 812
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 358
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 76 159
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 704
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 15 109
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 13 656
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 232
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 648
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu