Plavba po Dunaji na úseku Bratislava - Komárno je od včerajšieho rána obnovená. Stalo sa tak po odstránení ľadu a triešte na zdrži a v prívodnom kanáli vodného diela Gabčíkovo. Plavbu po veľtoku zastavila Štátna plavebná správa 24. januára. "Škody sa zatiaľ iba zisťujú, tým, že lode nepoužívali prístav, prišli sme o poplatky," povedal riaditeľ plavebnej správy Ján Juria. Suma sa vypočíta podľa toho, koľko plavidiel približne za toto obdobie využilo prístav po minulé roky.
Lodná osobná doprava neodhaduje žiadne škody, podľa riaditeľa Mareka Považana je totiž osobná lodná doprava v zimných mesiacoch redukovaná. Najväčšie škody zrejme zaznamenali medzinárodní dopravcovia a prepravcovia.
Ako povedal tlačový hovorca Juraj Bohunský, už v piatok vyplávalo deväť lodí Slovenskej plavby a prístavov na horný tok Dunaja do rakúskych a nemeckých prístavov, kde dovtedy plavbu obmedzoval nízky vodostav.
Po zvýšení hladiny Dunaja v dôsledku topenia snehu sa podmienky pre plavbu zásadne zlepšili. Dnes vyplávajú z prístavu proti prúdu lode Hron, Magura, Spiš, Šariš, Muflon-9 a Orava do rakúskych a nemeckých prístavov.
Z Bratislavy po prúde do Komárna vypláva loď Muflon-7 a z komárňanského prístavu do Bratislavy po zimovaní nákladná loď Váh.
Po období silných mrazov a s tým spojeného zastavenia plavby sa očakáva výrazné zintenzívnenie plavebnej a prístavnej činnosti, dodal Bohunský.
Dunaj ako druhá najdlhšia európska rieka so svojimi 2850 kilometrami a napojeným kanálom na ďalšie rieky tvorí pravdepodobne najdôležitejšiu vodnú dopravnú tepnu starého kontinentu. Najväčšou výhodou vodnej dopravy je možnosť prepraviť veľké množstvo tovaru naraz. (dot, tasr, r)