Po tom, čo mesto a vyšší územný celok boli z privatizácie takmer vylúčené, primátor spolu s vtedajším županom Ľubom Romanom ešte v polovici minulého roka dosiahli prísľub vlády, že po privatizácii 66 percent akcií letiska dostane zo zvyšných 34 percent akcií 10 percent mesto a 10 percent samosprávny kraj. "Primátor sa však naďalej nevzdáva myšlienky dosiahnuť ďalších päť percent zo zvyšného podielu štátu," povedala Chudinová. Podiel mesta by mal byť známy do konca tohto roka.
"Obyvatelia mesta a priľahlých obcí musia znášať všetky nepriaznivé vplyvy, ktoré súvisia s prevádzkou letiska," vysvetlila snahy mesta Chudinová.
Letisko územne patrí do Bratislavského samosprávneho kraja, z toho dvoma tretinami priamo do intravilánu Bratislavy. "Mesto musí zabezpečovať dopravné spojenie, obsluhu územia a celý proces, ktorý súvisí s rozvojom územia, s ďalším rozširovaním druhej letiskovej dráhy," povedala Chudinová. V súčasnosti sa napríklad chystá rozšírenie parkovacích plôch v okolí letiska.
Obyvatelia musia okrem toho znášať hluk a škodlivé emisie, takže aj oni by mali mať úžitok z privatizácie letiska. "Aspoň v takej miere, akou je kompenzácia za nežiaduce účinky, ktoré súvisia s prevádzkou letiska," dodala Chudinová.
Väčšinový, 66-percentný podiel na bratislavskom letisku by malo získať konzorcium TwoOne, do ktorého patrí aj viedenské letisko. Niektorí predstavitelia samosprávy vrátane primátora už v minulosti hovorili o obavách, že z Letiska M. R. Štefánika sa tak môže stať prívesok Schwechatu.
Súčasťou konzorcia TwoOne je aj rakúska banka Raiffeisen Zentralbank a skupina Penta. Slovenská vláda 1. februára ho vyhodnotila ako najlepšieho uchádzača. TwoOne zaplatí za 66-percentné balíky akcií v bratislavskom a košickom letisku celkovo asi 11,4 miliardy korún. Konečné slovo bude v privatizácii mať Protimonopolný úrad, ktorý by mal vo veci rozhodnúť do 15. augusta. (lin)