SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Starostovia chcú polnočný vlak

Integrovaný dopravný systém Bratislavy a okolia stále nie je doriešený, tvrdia to starostovia obcí okresu Dunajská Streda, Komárno a Senec. V utorok sa v Zemianskej Olči stretli s predstaviteľmi SAD Komárno, VÚC Bratislava, Nitra a Trnava. Pokúšali sa ...

Integrovaná doprava znamená zosúladenie tarifných pásiem viacerých dopravcov v pomyselnom okruhu približne sedemdesiat kilometrov okolo hlavného mesta. FOTO - ARCHÍV

Integrovaný dopravný systém Bratislavy a okolia stále nie je doriešený, tvrdia to starostovia obcí okresu Dunajská Streda, Komárno a Senec. V utorok sa v Zemianskej Olči stretli s predstaviteľmi SAD Komárno, VÚC Bratislava, Nitra a Trnava. Pokúšali sa nájsť aspoň čiastočné riešenie problému. Na rokovaní bol aj Peter Klučka, konateľ spoločnosti Bratislavská integrovaná doprava.

Integrovaná doprava znamená zosúladenie tarifných pásiem viacerých dopravcov v pomyselnom okruhu približne sedemdesiat kilometrov okolo hlavného mesta. Zmysel má tento systém vtedy, ak je ekonomický, rýchly a spoľahlivý. Mestská hromadná doprava musí nadväzovať na prímestskú, aby existovala možnosť prestupu bez väčších časových prestojov. Pozitívne skúsenosti s ňou majú napríklad v Prahe, v Brne a tiež vo Viedni.

Podľa starostov, aby sa vyriešil celoplošný problém, treba sa zamerať aj na zdanlivo nedôležité železničné spoje, vedúce z Bratislavy smerom do Dunajskej Stredy a Komárna. Napríklad posledný vlakový spoj z Bratislavy smerom do Dunajskej Stredy odchádza zo železničnej stanice Bratislava-Nové Mesto o 21.30. Ešte donedávna jazdil "polnočák" približne o dvadsiatej tretej hodine. Zrušili ho. Vlak nahradil autobus. SAD Dunajská Streda vytvorila náhradný spoj s odchodom o 22.50 zo stanice Mlynské Nivy. Spoj funguje od 12. decembra, no ľudia ho využívajú málo.

"Autobus zachádza do jednotlivých dedín, kilometre sa zbierajú a to sa odráža na výške cestovného. Aj to môže by jedným z dôvodov nie úplného vyťaženia spoja," hovorí starosta Kvetoslavova Miroslav Hrabala. Tvrdí tiež, že spoj je málo propagovaný a ľudia o ňom nevedia.

"Autobus funguje druhý mesiac a polnočný vlak jazdil takmer sto rokov. V minulosti práve táto železničná trať bola najdlhšou lokálkou. Výsledok je taký, že niektorí tunajší obyvatelia sa snažia zohnať si inú prácu, aby sa mali ako dostať domov," hovorí starosta.

Zástupcovia pätnástich obcí, cez ktoré trať prechádza, požiadali o opätovné zavedenie zrušeného polnočného vlaku z Bratislavy do Dunajskej Stredy. Druhou požiadavkou bolo predĺženie trasy terajšieho posledného vlakového spoja, ktorý teda odchádza z Bratislavy do Dunajskej Stredy o 21.30, až do Komárna. Juraj Gregor, šéf oddelenia regionálnej prepravy západ Železničnej spoločnosti Slovensko prisľúbil kompromis, ktorý by zosúladil lokálne spoje podľa požiadaviek starostov.

Starostovia dúfajú, že sa s kompetentnými dohodnú do 26. marca, keď bude najbližšia zmena železničného cestovného poriadku.

Bratislavská integrovaná doprava (BID) vznikla spoluprácou Dopravného podniku Bratislava, Slovenskej autobusovej dopravy, Železníc SR a hlavného mesta SR. Cestujúci sa môžu v rámci BID prepravovať od 1. februára 2001. Problémom však stále ostáva nadväznosť na autobusy a vlaky, jazdiace v spomínanom sedemdesiat kilometrovom okruhu. (km)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 483
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 766
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 11 720
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 296
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 793
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 656
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 532
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 531
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 479
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 453
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu