SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Začala sa verejná diskusia o petržalskej rýchloelektričke

Verejná diskusia okolo nosného dopravného systému sa začala. Až do 20. februára si možno vo front office na prízemí magistrátu a na internetovej stránke mesta pozrieť projekt rýchloelektričky, ktorá má spájať Janíkov dvor v Petržalke so Šafárikovým ...

Verejná diskusia okolo nosného dopravného systému sa začala. Až do 20. februára si možno vo front office na prízemí magistrátu a na internetovej stránke mesta pozrieť projekt rýchloelektričky, ktorá má spájať Janíkov dvor v Petržalke so Šafárikovým námestím. Podľa mesta má ísť o prepravný systém, ktorý bude schopný prevziať rozhodujúci podiel prepravy cestujúcich v hromadnej doprave.

Záujemcovia sa môžu zúčastniť na verejných prerokovaniach návrhu. Prvé bude v Petržalke 14. februára v Dome kultúry Zrkadlový háj, druhé následne 15. februára v miestnosti číslo 5 na prízemí Primaciálneho paláca. Obe stretnutia sa začnú o 17.00. Podľa hovorkyne magistrátu Evy Chudinovej očakáva mesto množstvo pripomienok od občanov. Vyjadriť by sa mohli najmä Petržalčania, ktorých sa rýchloelektrička priamo dotýka. "Ministerstvo životného prostredia požiadalo magistrát, aby urobil dve verejné prerokovania," dodala Chudinová.

Skryť Vypnúť reklamu

Okrem verejného prerokovania si rýchlodráha ako každá iná veľká stavba žiada posúdenie vplyvov na životné prostredie. Ministerstvo vlani v máji požiadalo mesto o takzvané veľké hodnotenie vplyvov. Zdôvodnilo to tým, že navrhovaná trasa vedie cez najväčšie slovenské sídlisko a s jej výstavbou súvisí množstvo problémov.

Mesto správu o hodnotení odovzdalo 11. augusta, ale muselo ju dopracovať. Opätovne ju predložilo 4. januára a ministerstvo má čas do 5. marca, aby ju pripomienkovalo. So stavbou by sa podľa plánov malo začať v roku 2007, čiže začne ho už nové vedenie mesta po komunálnych voľbách.

Stavba by mala stáť do päť miliárd korún a stavať by ju mali vyše dvoch rokov. Trať povedie z Janíkovho dvora na juhu Petržalky popri Draždiaku cez Háje, Bosákovu, Einsteinovu a Viedenskú cestu a cez Dunaj po zrekonštruovanom Starom moste na Šafárikovo námestie. Výškové vedenie trasy počíta s tromi variantmi - povrchové, nadúrovňové a polozapustené v povrchu. Na rýchlodráhe by mali premávať odhlučnené, nízkopodlažné električky, ktoré môžu dosiahnuť rýchlosť 80 kilometrov za hodinu. Na dodávateľa električiek mesto vypíše medzinárodný tender. Nový systém si vyžiada aj reorganizáciu dopravy v Petržalke, lebo rýchlodráha pozdĺžne rozdelí Petržlaku na dve časti. Súčasťou výstavby je aj prestavba Starého mosta.

Skryť Vypnúť reklamu

O nosnom dopravnom systéme sa začalo hovoriť už pred tridsiatimi rokmi pri projektovaní Petržalky. Pôvodne to malo byť metro sovietskeho typu. V roku 1990 boli práce pre nedostatok peňazí a politické zmeny prerušené. Neskôr sa začali objavovať alternatívy výstavby ľahkého metra, no v roku 1998 boli tieto snahy pochované. Nakoniec v októbri 2003 mestskí poslanci schválili prípravu variantu koľajová doprava.

(lin)

Navrhovaná trať rýchloelektričky povedie z Janíkovho dvora na juhu Petržalky popri Draždiaku cez Háje, Bosákovu, Einsteinovu a Viedenskú cestu a cez Dunaj po zrekonštruovanom Starom moste na Šafárikovo námestie.

Zdroj: www.bratislava.sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 229
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 369
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 128
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 716
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 570
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 476
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 454
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 275
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 080
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu