SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Most Apollo vodiči nevyužívajú naplno

Takmer pol roka po otvorení Mosta Apollo si naň vodiči stále nezvykli. "Je to vlastne most odnikiaľ nikam," tvrdí vodička, ktorá do Petržalky cestuje nepravidelne - podľa vlastných slov nemá prečo použiť Most Apollo. "Najväčším problémom je nedoriešený .

Takmer pol roka po otvorení Mosta Apollo si naň vodiči stále nezvykli. "Je to vlastne most odnikiaľ nikam," tvrdí vodička, ktorá do Petržalky cestuje nepravidelne - podľa vlastných slov nemá prečo použiť Most Apollo. "Najväčším problémom je nedoriešený zjazd na petržalskej strane," povedal vodič, ktorý často jazdí po meste s testovacími autami. Ani pre peších nie je Apollo najlepším riešením. "Po prejdení mosta sa ocitnete akoby v mesačnej krajine pri Ekonomickej univerzite," povedala mladá Petržalčanka.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa niektorých vodičov cítiť odľahčenie v doprave. Nie je to však to, čo očakával magistrát. "Pôvodne sme predpokladali zaťaženie Mosta Apollo v roku 2006 - 29-tisíc áut za deň. Meranie 26. septembra 2005 od 9. do 20. hodiny ukázalo, že za ten čas cez most prešlo 12 258 áut obojsmerne," povedala hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová. Pritom cez Prístavný most prejde v priemere 60-tisíc áut za deň. Podľa Chudinovej sa má situácia zmeniť po rozšírení Prístavnej ulice na štvorpruhovú.

"Most Apollo je k dispozícii aj pri zneprejazdnení Prístavného mosta. Znamená to, že ak sa stane nehoda na Prístavnom moste, nehrozí Bratislave dopravný kolaps," povedala Chudinová. Most Apollo by mal poslúžiť aj pri začatí stavby rýchloelektričky - vtedy bude prvým krokom úprava Starého mosta, ktorý bude v tom čase pre dopravu uzavretý. Mesto dúfa, že v tom čase sa zmenia návyky vodičov v prospech Mosta Apollo.

Skryť Vypnúť reklamu

V smere z Petržalky do centra dosiaľ chýba vetva križovatky Jantárová - Einsteinova. Tým je pre obyvateľov častí Dvor a Háje Most Apollo dostupný len cez preťaženú križovatku Bosákova - Šustekova, preto radšej volia Starý most. "Most Apollo bol vždy koncipovaný ako mestský most, tvoriaci jednak spojenie Petržalky s oblasťou Nív a jednak rezervu Prístavnému mostu," dodala hovorkyňa.

Most Apollo mal pôvodne stáť 3,6 miliardy korún, nakoniec to bolo 4,3 miliardy. Otvorenie mosta si vyžiadalo a ešte vyžiada stavebné zmeny na oboch stranách Dunaja. Koncom roka 2004 bola z veľkej časti spojazdnená križovatka Prievozská - Košická - Mlynské nivy, ktorú bolo treba zrekonštruovať. Ďalšími zmenami sú spomínané rozšírenie Prístavnej ulice, reorganizácia dopravy pri zjazde na petržalskej strane, ale aj rekonštrukcia križovatky Miletičova - Košická. Všetky tieto stavby stoja ďalšie milióny korún.

Skryť Vypnúť reklamu

Starý Most

Najstarší most v Bratislave často využívajú obyvatelia Petržalky, ktorí pracujú v centre, ale aj návštevníci Sadu Janka Kráľa a priľahlého obchodného centra. Pripravuje sa jeho rekonštrukcia, počas ktorej by sa mala spojazdniť dlho nevyužívaná polovica mosta. Starý most sa má stať súčasťou nosného dopravného systému - má tadeto premávať rýchloelektrička.

Nový most

Spája mesto s Petržalkou. Ľudia idúci z juhovýchodnej časti mesta ho využívajú málokedy. Premáva však cezeň množstvo autobusov.

Prístavný most

Po postavení diaľničného úseku Senecká - Mierová sa tu zbiehajú všetky autá, ktoré predtým upchávali Vajnorskú a Rožňavskú ulicu, ale aj Bajkalskú smerom od Slovnaftu. Donedávna boli na moste v čase špičky obrovské zápchy, ktoré po otvorení Mosta Apollo poľavili len mierne. V prípade nehody alebo odstávky doprava v meste, najmä v jeho juhovýchodnej časti, kolabuje.

Most Lafranconi

Most spája hraničné priechody do Rakúska a Maďarska, ale aj západný okraj Petržalky s Lamačom a Mlynskou dolinou. Využívajú ho aj ľudia cestujúci z Karlovej Vsi, Dúbravky a Devína. Po dokončení tunela Sitina by sa mal stať súčasťou súvislého obchvatu mesta, ktorý by mal odľahčiť Patrónku. (lin)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 189
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 333
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 091
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 714
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 617
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 491
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 405
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 280
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 089
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu