SME

Most Apollo vodiči nevyužívajú naplno

Takmer pol roka po otvorení Mosta Apollo si naň vodiči stále nezvykli. "Je to vlastne most odnikiaľ nikam," tvrdí vodička, ktorá do Petržalky cestuje nepravidelne - podľa vlastných slov nemá prečo použiť Most Apollo. "Najväčším problémom je nedoriešený .

Takmer pol roka po otvorení Mosta Apollo si naň vodiči stále nezvykli. "Je to vlastne most odnikiaľ nikam," tvrdí vodička, ktorá do Petržalky cestuje nepravidelne - podľa vlastných slov nemá prečo použiť Most Apollo. "Najväčším problémom je nedoriešený zjazd na petržalskej strane," povedal vodič, ktorý často jazdí po meste s testovacími autami. Ani pre peších nie je Apollo najlepším riešením. "Po prejdení mosta sa ocitnete akoby v mesačnej krajine pri Ekonomickej univerzite," povedala mladá Petržalčanka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa niektorých vodičov cítiť odľahčenie v doprave. Nie je to však to, čo očakával magistrát. "Pôvodne sme predpokladali zaťaženie Mosta Apollo v roku 2006 - 29-tisíc áut za deň. Meranie 26. septembra 2005 od 9. do 20. hodiny ukázalo, že za ten čas cez most prešlo 12 258 áut obojsmerne," povedala hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová. Pritom cez Prístavný most prejde v priemere 60-tisíc áut za deň. Podľa Chudinovej sa má situácia zmeniť po rozšírení Prístavnej ulice na štvorpruhovú.

"Most Apollo je k dispozícii aj pri zneprejazdnení Prístavného mosta. Znamená to, že ak sa stane nehoda na Prístavnom moste, nehrozí Bratislave dopravný kolaps," povedala Chudinová. Most Apollo by mal poslúžiť aj pri začatí stavby rýchloelektričky - vtedy bude prvým krokom úprava Starého mosta, ktorý bude v tom čase pre dopravu uzavretý. Mesto dúfa, že v tom čase sa zmenia návyky vodičov v prospech Mosta Apollo.

SkryťVypnúť reklamu

V smere z Petržalky do centra dosiaľ chýba vetva križovatky Jantárová - Einsteinova. Tým je pre obyvateľov častí Dvor a Háje Most Apollo dostupný len cez preťaženú križovatku Bosákova - Šustekova, preto radšej volia Starý most. "Most Apollo bol vždy koncipovaný ako mestský most, tvoriaci jednak spojenie Petržalky s oblasťou Nív a jednak rezervu Prístavnému mostu," dodala hovorkyňa.

Most Apollo mal pôvodne stáť 3,6 miliardy korún, nakoniec to bolo 4,3 miliardy. Otvorenie mosta si vyžiadalo a ešte vyžiada stavebné zmeny na oboch stranách Dunaja. Koncom roka 2004 bola z veľkej časti spojazdnená križovatka Prievozská - Košická - Mlynské nivy, ktorú bolo treba zrekonštruovať. Ďalšími zmenami sú spomínané rozšírenie Prístavnej ulice, reorganizácia dopravy pri zjazde na petržalskej strane, ale aj rekonštrukcia križovatky Miletičova - Košická. Všetky tieto stavby stoja ďalšie milióny korún.

SkryťVypnúť reklamu

Starý Most

Najstarší most v Bratislave často využívajú obyvatelia Petržalky, ktorí pracujú v centre, ale aj návštevníci Sadu Janka Kráľa a priľahlého obchodného centra. Pripravuje sa jeho rekonštrukcia, počas ktorej by sa mala spojazdniť dlho nevyužívaná polovica mosta. Starý most sa má stať súčasťou nosného dopravného systému - má tadeto premávať rýchloelektrička.

Nový most

Spája mesto s Petržalkou. Ľudia idúci z juhovýchodnej časti mesta ho využívajú málokedy. Premáva však cezeň množstvo autobusov.

Prístavný most

Po postavení diaľničného úseku Senecká - Mierová sa tu zbiehajú všetky autá, ktoré predtým upchávali Vajnorskú a Rožňavskú ulicu, ale aj Bajkalskú smerom od Slovnaftu. Donedávna boli na moste v čase špičky obrovské zápchy, ktoré po otvorení Mosta Apollo poľavili len mierne. V prípade nehody alebo odstávky doprava v meste, najmä v jeho juhovýchodnej časti, kolabuje.

Most Lafranconi

Most spája hraničné priechody do Rakúska a Maďarska, ale aj západný okraj Petržalky s Lamačom a Mlynskou dolinou. Využívajú ho aj ľudia cestujúci z Karlovej Vsi, Dúbravky a Devína. Po dokončení tunela Sitina by sa mal stať súčasťou súvislého obchvatu mesta, ktorý by mal odľahčiť Patrónku. (lin)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 583
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 309
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 133
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 035
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 544
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 198
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 065
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 1 931
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 140
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 075
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 170
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 146
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 699
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 120
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 891
  8. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 6 339
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  3. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  6. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  7. Tupou Ceruzou: Pandemická
  8. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
SkryťZatvoriť reklamu