SME
Streda, 3. marec, 2021 | Meniny má Bohumil, BohumilaKrížovkyKrížovky

Most Apollo vodiči nevyužívajú naplno

Takmer pol roka po otvorení Mosta Apollo si naň vodiči stále nezvykli. "Je to vlastne most odnikiaľ nikam," tvrdí vodička, ktorá do Petržalky cestuje nepravidelne - podľa vlastných slov nemá prečo použiť Most Apollo. "Najväčším problémom je nedoriešený .

Takmer pol roka po otvorení Mosta Apollo si naň vodiči stále nezvykli. "Je to vlastne most odnikiaľ nikam," tvrdí vodička, ktorá do Petržalky cestuje nepravidelne - podľa vlastných slov nemá prečo použiť Most Apollo. "Najväčším problémom je nedoriešený zjazd na petržalskej strane," povedal vodič, ktorý často jazdí po meste s testovacími autami. Ani pre peších nie je Apollo najlepším riešením. "Po prejdení mosta sa ocitnete akoby v mesačnej krajine pri Ekonomickej univerzite," povedala mladá Petržalčanka.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa niektorých vodičov cítiť odľahčenie v doprave. Nie je to však to, čo očakával magistrát. "Pôvodne sme predpokladali zaťaženie Mosta Apollo v roku 2006 - 29-tisíc áut za deň. Meranie 26. septembra 2005 od 9. do 20. hodiny ukázalo, že za ten čas cez most prešlo 12 258 áut obojsmerne," povedala hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová. Pritom cez Prístavný most prejde v priemere 60-tisíc áut za deň. Podľa Chudinovej sa má situácia zmeniť po rozšírení Prístavnej ulice na štvorpruhovú.

"Most Apollo je k dispozícii aj pri zneprejazdnení Prístavného mosta. Znamená to, že ak sa stane nehoda na Prístavnom moste, nehrozí Bratislave dopravný kolaps," povedala Chudinová. Most Apollo by mal poslúžiť aj pri začatí stavby rýchloelektričky - vtedy bude prvým krokom úprava Starého mosta, ktorý bude v tom čase pre dopravu uzavretý. Mesto dúfa, že v tom čase sa zmenia návyky vodičov v prospech Mosta Apollo.

Skryť Vypnúť reklamu

V smere z Petržalky do centra dosiaľ chýba vetva križovatky Jantárová - Einsteinova. Tým je pre obyvateľov častí Dvor a Háje Most Apollo dostupný len cez preťaženú križovatku Bosákova - Šustekova, preto radšej volia Starý most. "Most Apollo bol vždy koncipovaný ako mestský most, tvoriaci jednak spojenie Petržalky s oblasťou Nív a jednak rezervu Prístavnému mostu," dodala hovorkyňa.

Most Apollo mal pôvodne stáť 3,6 miliardy korún, nakoniec to bolo 4,3 miliardy. Otvorenie mosta si vyžiadalo a ešte vyžiada stavebné zmeny na oboch stranách Dunaja. Koncom roka 2004 bola z veľkej časti spojazdnená križovatka Prievozská - Košická - Mlynské nivy, ktorú bolo treba zrekonštruovať. Ďalšími zmenami sú spomínané rozšírenie Prístavnej ulice, reorganizácia dopravy pri zjazde na petržalskej strane, ale aj rekonštrukcia križovatky Miletičova - Košická. Všetky tieto stavby stoja ďalšie milióny korún.

Skryť Vypnúť reklamu

Starý Most

Najstarší most v Bratislave často využívajú obyvatelia Petržalky, ktorí pracujú v centre, ale aj návštevníci Sadu Janka Kráľa a priľahlého obchodného centra. Pripravuje sa jeho rekonštrukcia, počas ktorej by sa mala spojazdniť dlho nevyužívaná polovica mosta. Starý most sa má stať súčasťou nosného dopravného systému - má tadeto premávať rýchloelektrička.

Nový most

Spája mesto s Petržalkou. Ľudia idúci z juhovýchodnej časti mesta ho využívajú málokedy. Premáva však cezeň množstvo autobusov.

Prístavný most

Po postavení diaľničného úseku Senecká - Mierová sa tu zbiehajú všetky autá, ktoré predtým upchávali Vajnorskú a Rožňavskú ulicu, ale aj Bajkalskú smerom od Slovnaftu. Donedávna boli na moste v čase špičky obrovské zápchy, ktoré po otvorení Mosta Apollo poľavili len mierne. V prípade nehody alebo odstávky doprava v meste, najmä v jeho juhovýchodnej časti, kolabuje.

Most Lafranconi

Most spája hraničné priechody do Rakúska a Maďarska, ale aj západný okraj Petržalky s Lamačom a Mlynskou dolinou. Využívajú ho aj ľudia cestujúci z Karlovej Vsi, Dúbravky a Devína. Po dokončení tunela Sitina by sa mal stať súčasťou súvislého obchvatu mesta, ktorý by mal odľahčiť Patrónku. (lin)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  3. Študuj aj popri zamestnaní! Moderná vysoká škola!
  4. Čo zamestná mladého človeka v dobe 4.0?
  5. Na VŠEMvs získaš kvalitné štúdium v moderných priestoroch
  6. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  7. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  8. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  9. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  10. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  1. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  2. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  3. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  4. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  5. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  6. FVT orientovaná na modernú výučbu prepojenú s praxou
  7. 26 years of providing you with essential information
  8. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  9. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  10. Tieto farmy dávajú prácu domácim. A podporujú región
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 24 271
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 14 611
  3. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 326
  4. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 7 016
  5. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 6 641
  6. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov 6 577
  7. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 6 352
  8. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 108
  9. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 5 971
  10. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 5 764
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu