SME

Od mája bude nová lodná linka do Viedne

Od leta prepojí Viedeň a Bratislavu nová riečna linka. Pravidelné spojenie rýchloloďou pod názvom Twin City Liner bude premávať trikrát denne, cesta z prístavu v centre jedného mesta do centra druhého nepotrvá viac ako 75 minút.

Od leta bude z Bratislavy do Viedne premávať rýchloloď Twin City Liner, pasažieri sa dopravia z centra jedného mesta do historického jadra druhého bez zbytočných zdržaní za 75 minút.


VIZUALIZÁCIA - CENTRAL DANUBE

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Od leta prepojí Viedeň a Bratislavu nová riečna linka. Pravidelné spojenie rýchloloďou pod názvom Twin City Liner bude premávať trikrát denne, cesta z prístavu v centre jedného mesta do centra druhého nepotrvá viac ako 75 minút.

"Mali sme dve možnosti, buď budeme ako mestá spolupracovať, alebo si konkurovať. Vybrali sme si tú prvú možnosť," povedal viceprimátor Viedne Sepp Rieder. Bratislava a Viedeň sú totiž najbližšie položenými hlavnými mestami v Európskej únii.

Nové lodné spojenie by mali využívať hlavne turisti a zahraniční návštevníci Viedne s ponukou stráviť niekoľko hodín v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu

Ako povedala viceprimátorka Bratislavy Tatiana Mikušová, loď by mohla byť zaujímavá aj pre podnikateľov, pretože všetky nepríjemnosti spojené s jazdou autom, ako je hľadanie parkoviska a čakanie na hraniciach odpadnú.

Loď však nemá byť reálnou konkurenciou cestnej alebo železničnej dopravy, ale skôr príjemná atrakcia a rýchly spôsob, ako sa dostať z centra Viedne do centra Bratislavy. Ako nástupná i výstupná stanica vo Viedni sa zvolilo námestie pri dunajskom kanáli Schwedenplatz len niekoľko desiatok metrov od viedenskej katedrály, v Bratislave sa pre zámer zrekonštruuje budova historického Propeleru. Loď teda nebude kotviť v osobnom prístave pri Reichsbrucku, čím sa cestujúci vyhnú plavebným komorám dunajského kanála, ktoré cestu loďou za normálnych okolností zdržiavajú.

SkryťVypnúť reklamu

Katamarán z ľahkej stavebnej konštrukcie s prúdovým pohonom sa bude môcť plaviť až 60-kilometrovou rýchlosťou za hodinu, bude plne klimatizovaný s prvotriednymi sedadlami a panoramatickými oknami a terasou.

Podľa cestovného poriadku od mája do októbra bude loď premávať každý deň v týždni, prvý spoj z Viedne pôjde o 8.30, posledný o 16.30, z Bratislavy bude prvý odchod o 10.15, posledný o 18.15. Najlacnejší lístok bude stáť 30 eur, najdrahší 50 eur. Prevádzkovatelia však rátajú s možnosťou pasažierov využívať zľavy. (dot)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 446
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 184
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 153
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 820
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 458
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 158
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 919
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 172
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 067
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 038
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 103
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 056
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 602
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 865
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 436
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťZatvoriť reklamu