Manželia Juraj a Daniela Ulrichovci vyhrali na svojom Nissane premiérový ročník diaľkovej rely Budapešť - Bamako (7567 km). FOTO - ARCHÍV |
Hneď svoju prvú účasť na 1. ročníku diaľkovej rely so štartom v Budapešti (26. decembra 2005) a cieľom v hlavnom meste afrického Mali v Bamaku (9. januára 2006) premenila jediná slovenská posádka v štartovom poli, manželia Juraj a Daniela Ulrichovci z Bratislavy (JM promotechnology team) na víťazstvo. Štartovali v súťažnej kategórii (okrem nej jazdili účastníci aj v turistickej kategórii), v ktorej rozhodovala nielen rýchlosť na trati, ale aj schopnosť navigácie. Etapy neboli presne vymedzené, posádky zväčša dostávali len údaje o štarte, cieli a niekoľko styčných bodov, ostatné už bolo na nich.
Diaľková súťaž do Bamaka zažila tento rok premiéru, vymysleli ju Maďari ako odpoveď na prestížnu Rallye Dakar ako nízkorozpočtovú alternatívu, ktorá dáva možnosť zažiť takmer identické trate, po akých sa jazdí na Dakare. Posádky absolvovali počas pätnástich etáp 7567 kilometrov. Najdlhšia bola tretia etapa z Marseille do Cartagena (1120 km), počas celej rely prešli autá cez Maďarsko, Slovinsko, Taliansko, Francúzsko, Španielsko, Maroko, západnú Saharu, Mauretániu a Mali.
Ulrichovci v Afrike ešte ostali, lebo ako členovia novinárskeho sprievodu navštívia v rámci posledných etáp Rallye Dakar Guineu a Senegal. Domov by sa mali vrátiť koncom mesiaca, v Bratislave budú mať za sebou 18 000 kilometrov.
Prvé informácie o slovenskom úspechu nám poskytol tlačový tajomník slovenskej posádky Michal Rajter. "Ulrichovci ako jediná posádka absolvovali celú predpísanú trať bez väčších problémov a dokázali zároveň splniť všetky úlohy. Najťažší bol záver podujatia. Najprv prejazd z Mauretánie do Mali po trase tohtoročného Dakaru. Dvestokilometrový úsek sa dá absolvovať prinajlepšom za osem až 10 hodín. Naši zablúdili a domáci ich museli naviesť na správnu cestu. Odporučená trasa bola síce iba chodníkom pre somáre, ale pomocou nej sa im podarilo dohnať miernu stratu a dokonca doraziť do cieľa ako pred ostatnými s niekoľkohodinovým náskokom."
Predposledná etapa z Kayes do Kity mala dĺžku 300 km a viedla pohorím vytvoreným sopečnou činnosťou. "Posledný deň ich čakala už iba krátka etapa z Kity do Bamaka dlhá necelých 200 km po relatívne kvalitných cestách. Za dve hodiny sa naša posádka ocitla v cieli ako prvá, no ich víťazstvo ešte nebolo isté. Systém súťaže totiž neumožňuje zisťovať priebežné poradie, pretože každé auto je sledované pomocou navigačného systému a výsledky sa vyhodnocovali až po dojazde všetkých áut do cieľa. Ani samotní pretekári teda nepoznali svoje aktuálne umiestnenie, a to ich nútilo v každej časti rely podávať maximálne výkony namiesto taktizovania. Organizátori však napokon víťazstvo bratislavskej posádky potvrdili," dodal Rajter.
FOTO |