SME
Utorok, 27. september, 2022 | Meniny má Cyprián

V "koňke" majú byť kancelárie

V budove stanice prvej konskej železnice budú kancelárie. Firma Woodimex, ktorá budovu v auguste získala, tu plánuje vybudovať administratívne priestory a časť aj prenajímať. Ako však tvrdí mestská časť Nové Mesto, ktorá mala o jej kúpu v minulosti ...

FOTO

V budove stanice prvej konskej železnice budú kancelárie. Firma Woodimex, ktorá budovu v auguste získala, tu plánuje vybudovať administratívne priestory a časť aj prenajímať. Ako však tvrdí mestská časť Nové Mesto, ktorá mala o jej kúpu v minulosti tiež záujem, historická budova zostane kultúrnou pamiatkou. Majiteľa bude samospráva kontrolovať cez pamiatkový zákon.

"Mestská časť nemá informácie o tom, že by firma plánovala meniť účel budovy, takže sa ráta s tým, že tu budú v budúcnosti administratívne priestory," povedala hovorkyňa Miestneho úradu Nové Mesto Valéria Reháčková. Ak by firma chcela budovu využívať na iné účely, musela by to mestskej časti oznámiť. "My by sme však s tým nesúhlasili," dodala. Miestny úrad zatiaľ nemá informácie o tom, že by firma chcela objekt rekonštruovať.

Konateľ firmy Róbert Šteffek sa odmietol o veci vyjadriť, pracovníčka Woodimexu odporučila redakciu na nedávne vyjadrenia Šteffka pre iné médiá. V nich povedal, že firma v súčasnosti budovu dáva do poriadku, mnohé vybavenie je totiž rozkradnuté. Zmizla aj kovová tabuľa, upozorňujúca na význam tejto kultúrnej pamiatky.

Spoločnosť Woodimex sa stala víťazom verejného ponukového konania, za objekt ponúkla najviac, 20,7 milióna korún. Pôvodní majitelia, zástupcovia správcu konkurznej podstaty skrachovanej spoločnosti Hydrostav, ktorá budovu vlastnila, ju ohodnotili na 21,6 milióna korún, za túto cenu ju však nikto nechcel kúpiť.

Mestská časť za budovu, ktorú má aj vo svojom erbe, ponúkla 12 miliónov korún. Mala v pláne urobiť z nej sobášnu sieň. Zaplatiť viac však nebolo v jej možnostiach. Budova prvej konskej železnice na križovatke Legionárskej a Krížnej ulice je unikátnou historickou pamiatkou z roku 1846. Je poslednou zachovanou stavbou tohto druhu v strednej Európe. Začiatkom 90. rokov ju zrekonštruovala akciová spoločnosť Hydrostav, ktorá bola do augusta jej majiteľom. Podnik sa pred dvoma rokmi dostal do konkurzu a jeho nehnuteľnosti prešli pod správcu konkurznej podstaty. Opustenú budovu ako súčasť majetku predali. (dot, saš)

FOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zákazníci OMV môžu vrátiť prírode kúsok lesa
  2. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  3. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  4. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  5. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  7. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  8. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  1. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  2. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  3. 4-dňový pracovný režim spoločnosti NN Slovensko získal ocenenie
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. J&T BANKA upriamuje pozornosť na ochranu morských ekosystémov
  7. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  8. Spolu tvoríme inkluzívne susedstvá
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 712
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 10 932
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 860
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 519
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 3 463
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 164
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 506
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 243
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  4. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  5. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  7. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 380
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 814
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 5 673
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 469
  5. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 3 920
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 364
  7. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 3 133
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 763
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu