SME
Sobota, 20. august, 2022 | Meniny má Anabela

Diaľnica začne fungovať v nedeľu

Premávka na petržalskom úseku diaľnice (D61 - Viedenská cesta - Prístavný most) začne v nedeľu ráno. Novootvorený úsek by mal odbremeniť lokálnu cestnú sieť a vytvoriť ucelený diaľničný ťah od štátnej hranice s Rakúskom a Maďarskom po diaľnicu pri Trenčí

ne.

Vybudovanie diaľnice stálo viac ako dve miliardy korún. Práce začali v marci 2003 a diaľnicu dokončili pol roka pred termínom. Pôvodne mala byť spojazdnená v máji 2006. Stavebné práce zabezpečoval a realizoval Doprastav. "Práce komplikovala nedostatočná stavebná pripravenosť aj náročnejšie zakladanie mostov a lávok," povedal Dušan Mráz, generálny riaditeľ Doprastavu. Pilóty, ktoré držia lávky, museli spevňovať.

V lokalite, kde vedie diaľnica, bola kedysi stará Petržalka a stavenisko rýchlodráhy, ktorá mala spojiť Petržalku s druhým brehom Dunaja. Stavebníci tu objavili rôzne pozostatky - masívne železobetónové konštrukcie a zrušené inžinierske siete. Pri budovaní potrubia, ktoré odvádza spod diaľnice spodné vody, stavitelia zistili, že správcovia funkčných inžinierskych sietí uviedli projektantom nereálnu výšku, v ktorej sú siete umiestnené. To spôsobovalo kríženie inžinierskych sietí s potrubím na odvádzanie spodných vôd.

SkryťVypnúť reklamu

Štyri z piatich nadchodov pre chodcov budú

Národná diaľničná spoločnosť zároveň s predčasným otvorením diaľnice neplánovala odovzdať tri z piatich nadchodov pre chodcov. Po tom, čo sa z problému nedokončených lávok stala mediálna kauza a protestovala aj mestská časť Petržalka, rozhodli sa ďalšie dve lávky odovzdať do konca roka. Dvadsiateho decembra má byť skolaudovaný nadchod pri Sade Janka Kráľa a pri dopravnom podniku.

Nedokončená ostane len lávka pri Artmedii. "Lávka Artmedia nemá stavebné povolenie. Národná diaľničná spoločnosť ho chce zabezpečiť do konca roka," povedal Dušan Mráz. Lávka by mala byť dokončená do mája 2006.

V apríli budúceho roku začne rekonštrukcia Einsteinovej ulice, ktorú od diaľnice oddeľujú len protihlukové steny. Oprava by mala byť hotová do júna.

SkryťVypnúť reklamu

Budúci rok na polovici úseku diaľnice pribudne aj drenážny koberec.

Hlavné parametre diaľnice D1 (D61)

dĺžka 3867 metrov

plocha 83 000 metrov štvorcových

zvláštnosť

drenážny asfaltový koberec na 64 965 metroch štvorcových ako vrchná obrusná vrstva

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 740
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 109
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 497
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 165
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 5 258
  6. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 4 537
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 257
  8. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem 3 389
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  5. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 858
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 6 993
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 775
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 698
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 058
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 4 000
  7. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 657
  8. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 621
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu