ne.
Vybudovanie diaľnice stálo viac ako dve miliardy korún. Práce začali v marci 2003 a diaľnicu dokončili pol roka pred termínom. Pôvodne mala byť spojazdnená v máji 2006. Stavebné práce zabezpečoval a realizoval Doprastav. "Práce komplikovala nedostatočná stavebná pripravenosť aj náročnejšie zakladanie mostov a lávok," povedal Dušan Mráz, generálny riaditeľ Doprastavu. Pilóty, ktoré držia lávky, museli spevňovať.
V lokalite, kde vedie diaľnica, bola kedysi stará Petržalka a stavenisko rýchlodráhy, ktorá mala spojiť Petržalku s druhým brehom Dunaja. Stavebníci tu objavili rôzne pozostatky - masívne železobetónové konštrukcie a zrušené inžinierske siete. Pri budovaní potrubia, ktoré odvádza spod diaľnice spodné vody, stavitelia zistili, že správcovia funkčných inžinierskych sietí uviedli projektantom nereálnu výšku, v ktorej sú siete umiestnené. To spôsobovalo kríženie inžinierskych sietí s potrubím na odvádzanie spodných vôd.
Štyri z piatich nadchodov pre chodcov budú
Národná diaľničná spoločnosť zároveň s predčasným otvorením diaľnice neplánovala odovzdať tri z piatich nadchodov pre chodcov. Po tom, čo sa z problému nedokončených lávok stala mediálna kauza a protestovala aj mestská časť Petržalka, rozhodli sa ďalšie dve lávky odovzdať do konca roka. Dvadsiateho decembra má byť skolaudovaný nadchod pri Sade Janka Kráľa a pri dopravnom podniku.
Nedokončená ostane len lávka pri Artmedii. "Lávka Artmedia nemá stavebné povolenie. Národná diaľničná spoločnosť ho chce zabezpečiť do konca roka," povedal Dušan Mráz. Lávka by mala byť dokončená do mája 2006.
V apríli budúceho roku začne rekonštrukcia Einsteinovej ulice, ktorú od diaľnice oddeľujú len protihlukové steny. Oprava by mala byť hotová do júna.
Budúci rok na polovici úseku diaľnice pribudne aj drenážny koberec.
Hlavné parametre diaľnice D1 (D61)
dĺžka 3867 metrov
plocha 83 000 metrov štvorcových
zvláštnosť
drenážny asfaltový koberec na 64 965 metroch štvorcových ako vrchná obrusná vrstva