SME

Diaľnica začne fungovať v nedeľu

Premávka na petržalskom úseku diaľnice (D61 - Viedenská cesta - Prístavný most) začne v nedeľu ráno. Novootvorený úsek by mal odbremeniť lokálnu cestnú sieť a vytvoriť ucelený diaľničný ťah od štátnej hranice s Rakúskom a Maďarskom po diaľnicu pri Trenčí

ne.

Vybudovanie diaľnice stálo viac ako dve miliardy korún. Práce začali v marci 2003 a diaľnicu dokončili pol roka pred termínom. Pôvodne mala byť spojazdnená v máji 2006. Stavebné práce zabezpečoval a realizoval Doprastav. "Práce komplikovala nedostatočná stavebná pripravenosť aj náročnejšie zakladanie mostov a lávok," povedal Dušan Mráz, generálny riaditeľ Doprastavu. Pilóty, ktoré držia lávky, museli spevňovať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V lokalite, kde vedie diaľnica, bola kedysi stará Petržalka a stavenisko rýchlodráhy, ktorá mala spojiť Petržalku s druhým brehom Dunaja. Stavebníci tu objavili rôzne pozostatky - masívne železobetónové konštrukcie a zrušené inžinierske siete. Pri budovaní potrubia, ktoré odvádza spod diaľnice spodné vody, stavitelia zistili, že správcovia funkčných inžinierskych sietí uviedli projektantom nereálnu výšku, v ktorej sú siete umiestnené. To spôsobovalo kríženie inžinierskych sietí s potrubím na odvádzanie spodných vôd.

SkryťVypnúť reklamu

Štyri z piatich nadchodov pre chodcov budú

Národná diaľničná spoločnosť zároveň s predčasným otvorením diaľnice neplánovala odovzdať tri z piatich nadchodov pre chodcov. Po tom, čo sa z problému nedokončených lávok stala mediálna kauza a protestovala aj mestská časť Petržalka, rozhodli sa ďalšie dve lávky odovzdať do konca roka. Dvadsiateho decembra má byť skolaudovaný nadchod pri Sade Janka Kráľa a pri dopravnom podniku.

Nedokončená ostane len lávka pri Artmedii. "Lávka Artmedia nemá stavebné povolenie. Národná diaľničná spoločnosť ho chce zabezpečiť do konca roka," povedal Dušan Mráz. Lávka by mala byť dokončená do mája 2006.

V apríli budúceho roku začne rekonštrukcia Einsteinovej ulice, ktorú od diaľnice oddeľujú len protihlukové steny. Oprava by mala byť hotová do júna.

SkryťVypnúť reklamu

Budúci rok na polovici úseku diaľnice pribudne aj drenážny koberec.

Hlavné parametre diaľnice D1 (D61)

dĺžka 3867 metrov

plocha 83 000 metrov štvorcových

zvláštnosť

drenážny asfaltový koberec na 64 965 metroch štvorcových ako vrchná obrusná vrstva

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 742
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 901
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 357
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 304
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 143
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 837
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 798
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 451
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 904
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 536
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 161
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 890
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 495
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 965
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 528
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 285
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu