ako situáciu riešiť, keďže autá by mali po diaľnici začať jazdiť už cez víkend.
Bajan považuje riešenie problému za prioritné. "Diaľnica nás oddeľuje od Sadu Janka Kráľa aj od ostatnej časti hlavného mesta a to, ako je realizovaná, nám komplikuje život," tvrdí. Doteraz bola Petržalka s nábrežím a Starým Mestom pre chodcov plynule prepojená. Široký chodník ústi za železničnou traťou pri protihlukovej stene diaľnice. Petržalčania museli prekonať len jeden nepríjemný úsek - Einsteinovu cestu. Neskôr k tomu pribudlo stavenisko diaľnice. Ale spojazdnenú diaľnicu obohnanú protihlukovými múrmi sa im už prekročiť nepodarí.
Podľa hovorcu Národnej diaľničnej spoločnosti Marcela Jánošíka nadchody pri štadióne Artmedie, Sade Janka Kráľa a pri dopravnom podniku nedokončia do sprejazdnenia diaľnice pre problémy s majetkovoprávnym vyrovnaním pozemkov pod stavbami a pre zmeny niektorých projektov.
Stavebné povolenie na dokončenie nadchodov by mala diaľničná spoločnosť dostať v decembri. Jánošík považuje dva fungujúce nadchody za dostatočný počet. Pritom cesta od nedokončenej lávky pri Artmedii k najbližšej funkčnej trvá minimálne štvrť hodiny - popri Einsteinovej ceste a diaľnici. Chodník navyše nie je vybudovaný súvisle a chodci musia ísť niekedy priamo po ceste. Tri nedostavané lávky plánuje diaľničná spoločnosť dokončiť do mája 2006.
Pred začatím stavby diaľnice Peter Gandl zo Slovenskej správy ciest ubezpečil Petržalčanov, že päť nadchodov bude skôr ako samotná diaľnica. "Kým nebudú hotové, bude aspoň provizórny priechod cez stavenisko diaľnice," povedal.
Prvú lávku mali odovzdať 23. 11. 2003 a poslednú v decembri 2004. Prvé dve však boli skolaudované až tento rok a tri zostávajú nedokončené.
(sita, japa)