História metra

1974 – v Dopravoprojekte vzniklo špeciálne stredisko, vypracovalo prvé projekty rýchlodráhy;

1974 – v Dopravoprojekte vzniklo špeciálne stredisko, vypracovalo prvé projekty rýchlodráhy;

1988 – prvé výkopy, napríklad tunely pod Panónskou cestou oproti predajni Peugeotu;

1989 – Štátna plánovacia komisia schválila na výstavbu 5 miliárd korún;

1990 – mestská rada rozhodla, že nechce ruské metro, stavba má dodnes stavebné povolenie, je zakonzervovaná;

1991 – nové výberové konanie vyhrali Francúzi s plnoautomatizovaným metrom na gumových kolesách Val Matra;

1994 – vláda prijala uznesenie, že Bratislava metro potrebuje;

1997 – platnosť zákona o verejnom obstarávaní, treba pripraviť aj nulový variant – variant bez realizácie a predložiť projekt na hodnotenie vplyvov na životné prostredie (EIA);

1999 – stále nie sú peniaze na metro, zmluva o dodávke s Francúzmi sa doteraz dodatkami stále predlžuje, v tomto roku ju generálny riaditeľ spoločnosti Metro Bratislava už nepodpísal;

2002 – vláda bude schvaľovať investíciu do metra, ak ju schváli, bude treba urobiť nové výberové konanie na stavebné práce aj na dodávateľa metra.

Len príprava projektov v rokoch 1996 až 1999 stála už 380 miliónov korún. Mestské zastupiteľstvo od 70-tych rokov rokovalo o metre už 13-krát. (haj)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  3. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  4. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  5. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  6. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  7. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  8. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami?
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory
  10. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo
  1. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  2. Alori: upratujte efektívne a bez námahy
  3. Gansberg Koliba - Housing as a symbol of success
  4. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  5. V Tescu vlani zákazníci nakúpili až 700 miliónov sl. potravín
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  7. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  8. OMV ponúka kávu so sebou aj do opakovane použiteľných pohárov
  9. Pojistným podvodům při nehodě zabráníte s kamerou MiVue 733 WiFi
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 445
  2. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 22 668
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 20 065
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 16 910
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 14 516
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 11 684
  7. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 6 655
  8. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 5 702
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 5 679
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia 4 031