SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Budúci župani chcú kraj tak, ako je

Vyše týždňa trvá kampaň do regionálnych volieb, ktoré budú 26. novembra, teda na budúcu sobotu. Väčšina z desiatich kandidátov na župana a 383 poslancov sa objavuje na plagátoch v kraji a v médiách.

Hlavnými témami nasledujúceho volebného obdobia budú financovanie a kompetencie kraja a mesta, ako aj doprava. Väčšina kandidátov na župana si myslí, že sa im podarí udržať kraj v dnešných hraniciach a zlepšiť spoluprácu s mestom. "Krajskému aj mestskému zastupiteľstvu by pomohlo zníženie počtu členov," myslí si kandidát Občianskych liberálov David Dvořák. Podľa Jána Cupera (ĽS-HZDS) je dôležitá celistvosť vyššieho územného celku.

Mesto a mestské časti sa niekoľkokrát pokúsili presadiť Bratislavu ako samostatný samosprávny kraj. Snahy mesta sa napokon skončili v marci, keď nenašli podporu v parlamente. Bratislavský kraj tvoria okrem hlavného mesta aj okresy Malacky, Pezinok a Senec.

Skryť Vypnúť reklamu

Takmer všetci desiati kandidáti na župana predstavili svoje volebné programy.

Volebná komisia prijala pôvodne 11 návrhov na registrovanie kandidátov, jedného z nich však nominovala politická strana ROSA, ktorá je v likvidácii, komisia ho preto nezaregistrovala.

Politické strany môžu na volebnú kampaň minúť neobmedzené množstvo peňazí. Zákon im neurčuje žiadny finančný limit. Väčšinou si kampaň financujú samotné regióny. Niektorí kandidáti na župana povedali, že peniaze získali od ostatných kandidátov strany. Trnovec a Švejna na otázku o výške rozpočtu na kampaň neodpovedal priamo. "Rozpočet na kampaň nepresiahne príjem župana počas jeho volebného obdobia," povedal Švejna.

Na kampaň museli obce vyhradiť plochu na vylepovanie predvolebných plagátov a pritom dodržať rovnosť pre všetkých kandidujúcich. Zákon neupravuje kampaň vo verejnoprávnom rozhlase a televízii. Pri voľbách platí 48-hodinové moratórium, ktoré sa začína 24. novembra o polnoci. (lin)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 21 181
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 15 389
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 7 800
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 546
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 7 364
  6. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 253
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 312
  8. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 265
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 186
  10. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 135
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu