Ďiaľnica bez lávok odreže Petržalku

Úsek diaľnice v Petržalke dá Národná diaľničná spoločnosť do predčasného používania v prvý decembrový týždeň (termín definitívneho ukončenia je máj 2006). Tri nedostavané lávky však plánuje dokončiť do mája 2006. Znamená to, že cesta do Starého Mesta, ..

Úsek diaľnice v Petržalke dá Národná diaľničná spoločnosť do predčasného používania v prvý decembrový týždeň (termín definitívneho ukončenia je máj 2006). Tri nedostavané lávky však plánuje dokončiť do mája 2006. Znamená to, že cesta do Starého Mesta, Sadu Janka Kráľa, k štadiónu Artmedie, k Starému a Novému mostu, divadlu Aréna či Tyršovmu nábrežiu a hrádzi bude zo strany Petržalky do leta pre chodcov, ktorí nebývajú priamo oproti Auparku, nepriechodná.

Pred začatím stavby diaľnice Peter Gandl zo Slovenskej správy ciest ubezpečil Petržalčanov, že päť nadchodov bude skôr ako samotná diaľnica. "Kým nebudú hotové, bude aspoň provizórny priechod cez stavenisko diaľnice," povedal.

Prvú lávku mali odovzdať 23. 11. 2003 a poslednú v decembri 2004. Prvé dve však boli skolaudované až tento rok a tri zostávajú nedokončené. Stavba lávok cez diaľnicu tak nakoniec potrvá dlhšie ako stavba mosta Apollo.

Cesta od nedokončenej lávky pri Artmedii k najbližšej funkčnej trvá minimálne štvrť hodiny - popri Einsteinovej ceste a diaľnici. Pre Pertžalčanov je najideálnejšou cestou do Sadu Janka Kráľa cesta autobusmi. Aj to iba pre tých, ktorí bývajú v jeho tesnej blízkosti, hneď za diaľnicou.

"Jednoducho sa to nepodarilo," odpovedal Marcel Jánošík, hovorca Národnej dialničnej spoločnosti na otázku, prečo bude diaľnica spustená ešte pred dohotovením nadchodov. "Diaľnica je hotová, a neviem, prečo by sme mali s jej spojazdnením čakať do mája," dodal.

Doteraz bola Petržalka s nábrežím a Starým Mestom pre chodcov plynule prepojená. Široký chodník ústi za železničnou traťou pri protihlukovej stene diaľnice. Petržalčania museli prekonať len jeden nepríjemný úsek - Einsteinovu cestu. Neskôr k tomu pribudlo stavenisko diaľnice. Ale spojazdnenú diaľnicu obohnanú protihlukovými múrmi sa im už prekročiť nepodarí.

Ďiaľnica tým pádom odreže Petržalku od mesta. S Petržalkou nebude dostatočne prepojené ani územie medzi Starým a Prístavným mostom. Tu má vzniknúť nové centrum mesta. Potvrdil to Ivan Marko z ateliéru Markrop.

O úrychlení dostavby lávok chce rokovať s diaľničnou spločnosťou starosta Petržalky Vladimír Bajan. Dokončenie všetkých nadchodov pre peších do otvorenia diaľnice považuje za elementáru slušnosť a povinnosť Národnej diaľničnej spoločnosti.

Dokončené lávky

Lávka pri Inchebe

Ako prvú z piatich lávok začali stavať v apríli 2003 lávku pri Inchebe. Chodcom a cyklistom mala byť k dispozícii od novembra 2003. Národná diaľničná spoločnosť ju do používania dala až vo februári tohto roka. Lávka má tri pruhy pre chodcov a dva protismerné pruhy pre cyklistov. Prístup zabezpečujú schody a výťahy na oboch jej koncoch.

Jej dokončenie zdržala najmä zmena projektu petržalského korza, ktorého je lávka súčasťou. Pôvodny návrh rátal s tým, že lávka bude prechádzať areálom Incheby. Incheba takéto riešenie zamietla a lávka sa končí na druhej strane Einsteinovej ulice.

Lávka pri Auparku

S výstavbou lávky sa začalo v septembri 2003. Podľa pôvodného plánu mala byť hotová v novembri toho istého roka. Skolaudovali ju však až začiatkom mája 2005.

Je široká vyše 4,5 metra a dlhá 113 metrov, slúži výhradne chodcom. Jedna strana vyúsťuje pri Auparku, druhá pri Autocentre. Prístup na lávku zabezpečujú schody. Bezbariérový prístup neexistuje, výťah je len v budove Auparku.

Chýbajúce lávky

Lávka pri Sade Janka Kráľa

Stavba lávky sa začala v máji 2003. Začiatkom tohto roka bol predpokladaný termín dokončenia jún 2005. Hotová je časť od Sadu J. Kráľa po budovu Ravaku vrátane schodiska a rampy. Táto časť však bude môcť začať fungovať až spoločne s budovou. Dokončený je aj úsek od Ravaku po šiesty pilier, hneď za železnicou. Hovorca diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík už rok tvrdí, že dokončeniu lávky (za Ravakom smerom cez železnicu) bránia majetkovo nevyrovnané pozemky. "Druhá časť lávky od Ravaku po Černyševského ulicu nemá kompletne majetkovo vyrovnané stavenisko."

Šírka lávky je takmer šesť metrov, dlhá bude 148 metrov. Budova umožní priechod medzi oboma časťami lávky a prístup chodcov medzi Einsteinovu ulicu a železničnú trať zabezpečí schodisko v nej.

Lávka pri dopravnom podniku

Práce na lávke sa začali v januári 2004, hotová mala byť v júni tohto roka. Bude len pre chodcov a premostí diaľnicu, cestu a železničnú trať. Chodci sa na ňu dostanú po rampách a schodoch.

Lávka pri štadióne Artmedie

Stavba lávky sa začala v decembri 2004. Predpokladaný termín ukončenia bol december 2005. Lávka je široká tri metre a dlhá 273 metrov. Jedna strana vyúsťuje pri futbalovom štadióne a druhá strana pri supermarkete Billa.

Bude sa na ňu vchádzať rampami a schodmi. Jedna prístupová rampa sa bude napájať na chodník na Farského ulici a druhá na chodník pri futbalovom štadióne Artmedie. (japa)

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 013
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 664
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 150
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 737
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 284
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 279
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 169
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 378
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 299
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 192