Ďiaľnica bez lávok odreže Petržalku

Úsek diaľnice v Petržalke dá Národná diaľničná spoločnosť do predčasného používania v prvý decembrový týždeň (termín definitívneho ukončenia je máj 2006). Tri nedostavané lávky však plánuje dokončiť do mája 2006. Znamená to, že cesta do Starého Mesta, ..

Úsek diaľnice v Petržalke dá Národná diaľničná spoločnosť do predčasného používania v prvý decembrový týždeň (termín definitívneho ukončenia je máj 2006). Tri nedostavané lávky však plánuje dokončiť do mája 2006. Znamená to, že cesta do Starého Mesta, Sadu Janka Kráľa, k štadiónu Artmedie, k Starému a Novému mostu, divadlu Aréna či Tyršovmu nábrežiu a hrádzi bude zo strany Petržalky do leta pre chodcov, ktorí nebývajú priamo oproti Auparku, nepriechodná.

Pred začatím stavby diaľnice Peter Gandl zo Slovenskej správy ciest ubezpečil Petržalčanov, že päť nadchodov bude skôr ako samotná diaľnica. "Kým nebudú hotové, bude aspoň provizórny priechod cez stavenisko diaľnice," povedal.

Prvú lávku mali odovzdať 23. 11. 2003 a poslednú v decembri 2004. Prvé dve však boli skolaudované až tento rok a tri zostávajú nedokončené. Stavba lávok cez diaľnicu tak nakoniec potrvá dlhšie ako stavba mosta Apollo.

Cesta od nedokončenej lávky pri Artmedii k najbližšej funkčnej trvá minimálne štvrť hodiny - popri Einsteinovej ceste a diaľnici. Pre Pertžalčanov je najideálnejšou cestou do Sadu Janka Kráľa cesta autobusmi. Aj to iba pre tých, ktorí bývajú v jeho tesnej blízkosti, hneď za diaľnicou.

"Jednoducho sa to nepodarilo," odpovedal Marcel Jánošík, hovorca Národnej dialničnej spoločnosti na otázku, prečo bude diaľnica spustená ešte pred dohotovením nadchodov. "Diaľnica je hotová, a neviem, prečo by sme mali s jej spojazdnením čakať do mája," dodal.

Doteraz bola Petržalka s nábrežím a Starým Mestom pre chodcov plynule prepojená. Široký chodník ústi za železničnou traťou pri protihlukovej stene diaľnice. Petržalčania museli prekonať len jeden nepríjemný úsek - Einsteinovu cestu. Neskôr k tomu pribudlo stavenisko diaľnice. Ale spojazdnenú diaľnicu obohnanú protihlukovými múrmi sa im už prekročiť nepodarí.

Ďiaľnica tým pádom odreže Petržalku od mesta. S Petržalkou nebude dostatočne prepojené ani územie medzi Starým a Prístavným mostom. Tu má vzniknúť nové centrum mesta. Potvrdil to Ivan Marko z ateliéru Markrop.

O úrychlení dostavby lávok chce rokovať s diaľničnou spločnosťou starosta Petržalky Vladimír Bajan. Dokončenie všetkých nadchodov pre peších do otvorenia diaľnice považuje za elementáru slušnosť a povinnosť Národnej diaľničnej spoločnosti.

Dokončené lávky

Lávka pri Inchebe

Ako prvú z piatich lávok začali stavať v apríli 2003 lávku pri Inchebe. Chodcom a cyklistom mala byť k dispozícii od novembra 2003. Národná diaľničná spoločnosť ju do používania dala až vo februári tohto roka. Lávka má tri pruhy pre chodcov a dva protismerné pruhy pre cyklistov. Prístup zabezpečujú schody a výťahy na oboch jej koncoch.

Jej dokončenie zdržala najmä zmena projektu petržalského korza, ktorého je lávka súčasťou. Pôvodny návrh rátal s tým, že lávka bude prechádzať areálom Incheby. Incheba takéto riešenie zamietla a lávka sa končí na druhej strane Einsteinovej ulice.

Lávka pri Auparku

S výstavbou lávky sa začalo v septembri 2003. Podľa pôvodného plánu mala byť hotová v novembri toho istého roka. Skolaudovali ju však až začiatkom mája 2005.

Je široká vyše 4,5 metra a dlhá 113 metrov, slúži výhradne chodcom. Jedna strana vyúsťuje pri Auparku, druhá pri Autocentre. Prístup na lávku zabezpečujú schody. Bezbariérový prístup neexistuje, výťah je len v budove Auparku.

Chýbajúce lávky

Lávka pri Sade Janka Kráľa

Stavba lávky sa začala v máji 2003. Začiatkom tohto roka bol predpokladaný termín dokončenia jún 2005. Hotová je časť od Sadu J. Kráľa po budovu Ravaku vrátane schodiska a rampy. Táto časť však bude môcť začať fungovať až spoločne s budovou. Dokončený je aj úsek od Ravaku po šiesty pilier, hneď za železnicou. Hovorca diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík už rok tvrdí, že dokončeniu lávky (za Ravakom smerom cez železnicu) bránia majetkovo nevyrovnané pozemky. "Druhá časť lávky od Ravaku po Černyševského ulicu nemá kompletne majetkovo vyrovnané stavenisko."

Šírka lávky je takmer šesť metrov, dlhá bude 148 metrov. Budova umožní priechod medzi oboma časťami lávky a prístup chodcov medzi Einsteinovu ulicu a železničnú trať zabezpečí schodisko v nej.

Lávka pri dopravnom podniku

Práce na lávke sa začali v januári 2004, hotová mala byť v júni tohto roka. Bude len pre chodcov a premostí diaľnicu, cestu a železničnú trať. Chodci sa na ňu dostanú po rampách a schodoch.

Lávka pri štadióne Artmedie

Stavba lávky sa začala v decembri 2004. Predpokladaný termín ukončenia bol december 2005. Lávka je široká tri metre a dlhá 273 metrov. Jedna strana vyúsťuje pri futbalovom štadióne a druhá strana pri supermarkete Billa.

Bude sa na ňu vchádzať rampami a schodmi. Jedna prístupová rampa sa bude napájať na chodník na Farského ulici a druhá na chodník pri futbalovom štadióne Artmedie. (japa)

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 197
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 481
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 339
  4. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 884
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 792
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 682
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 485
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 450
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 217
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 130