SME
Utorok, 4. október, 2022 | Meniny má František

Bratislavčania sa budú bicyklovať na protipovodňovom múre

Na Petržalskom nábreží vybudujú vodohospodári protipovodňový múr. Je skoordinovaný s výstavbou cyklotrasy v úseku medzi Starým a Novým mostom. Múr sa bude tiahnuť od lodenice až po Starý most. Jeho výška bude od 80 do 100 centimetrov. Na niektorých ...

Na Petržalskom nábreží vybudujú vodohospodári protipovodňový múr. Je skoordinovaný s výstavbou cyklotrasy v úseku medzi Starým a Novým mostom. Múr sa bude tiahnuť od lodenice až po Starý most. Jeho výška bude od 80 do 100 centimetrov. Na niektorých miestach v ňom budú otvory - napríklad pri autobusovej zastávke pod Novým mostom, pri Au Cafe či Leberfingeri. Projekt by mal byť financovaný z fondov EÚ. "Stavať by sa malo na budúci rok," povedal Peter Minárik, technický námestník bratislavského pracoviska Slovenského vodohospodárskeho podniku.

SkryťVypnúť reklamu

Múr vyrastie pri Viedenskej ceste na krajnici zo strany rieky. "Bude tak chránená cesta a vyrieši sa tým aj protipovodňová ochrana divadla Aréna." Súčasťou stavby bude aj osvetlenie.

Na výstavbu cyklotrasy v úseku Viedenská cesta získal STaRZ stavebné povolenie tento rok. Práve pre plánovanú výstavbu protipovodňového múru buduje zatiaľ cyklistický chodník len v úsekoch, ktoré nesúvisia s jeho stavbou.

"V niektorých častiach bude trasa viesť pod - respektíve práve po novom nábrežnom múre," hovorí Katarína Szabová zo StaRZ-u. Dokončenie cyklotrasy bude možné, až keď bude hotový protipovodňový múr.

Cyklistický chodník je široký tri metre a povrch tvorí zámková bezšpárová dlažba. Na otázku, či bude tento povrch vhodný aj pre korčuliarov, Szabová odpovedala, že chodník je určený najmä cyklistom. "Typ dlažby určil Pamiatkový ústav. Lokalita totiž patrí do chráneného územia patriaceho k Sadu Janka Kráľa."

SkryťVypnúť reklamu

Úsek Viedenská cesta je súčasťou Medzinárodnej dunajskej cyklistickej trasy. Má zabezpečiť plynulý prechod cyklistov z Rakúska. Cyklotrasa vedie z nemeckého mesta Passau cez Bratislavu - z hraničného priechodu Petržalka-Berg, po pravostrannej hrádzi cez Viedenskú cestu s pokračovaním na hrádzu.

Celá trasa by mala byť hotová v roku 2007. JANA PARKROVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  3. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  4. Dôležitosť duševnej pohody
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  6. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  8. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  1. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  2. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  3. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  4. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  5. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  6. Dôležitosť duševnej pohody
  7. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  8. Metropolis ostáva bez inflačnej doložky
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 11 045
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 291
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 190
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 935
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 889
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 830
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 084
  8. Dôležitosť duševnej pohody 4 161
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  4. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  5. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 050
  2. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 077
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 4 813
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 020
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 734
  6. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 3 727
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 625
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 752
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu