ckú časť, teda vetranie, osvetlenie, riadiace systémy a značenie už bude robiť iný dodávateľ. Celý tunel by sa mal dokončiť na budúci rok.
Tunel pod kopcom Sitina v blízkosti dopravného uzla Patrónka začali stavať v septembri 2003 a stojí okolo 3,5 miliardy korún. Je súčasťou diaľničného úseku Lamačská cesta - Staré Grunty. Po jeho dokončení bude hotové súvislé diaľničné prepojenie Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska a mala by odľahčiť dopravu v meste. Terajšia tranzitná cesta vedie cez Lamačskú cestu do Mlynskej doliny a Patrónku, ktorá je najviac preťaženou v Bratislave.
Na rozdiel od väčšiny asfaltových ciest v meste je vozovka v Sitine betónová - je odolná proti zaťaženiu pri každej teplote, netvoria sa na nej koľaje, je nehorľavá a má dlhú životnosť. Vozovka je široká 7,13 metra. "Pri osvetlení vozidiel sa svetlo od povrchu dobre odráža, a tým zvyšuje viditeľnosť. Cementobetónový povrch odvádza povrchovú vodu a je trvalo drsný, čo pozitívne ovplyvňuje brzdnú dráhu. Navyše, takéto vozovky sú oproti tým asfaltovým o niekoľko decibelov tichšie," povedal Lumír Kukelka, projektový manažér Skanska DS. Betónová vozovka bola ako prvá na Slovensku použitá v tuneli Branisko. (lin)