na staré koľaje," hovorí Viktor Haluza, riaditeľ rezortu infraštruktúry dopravného podniku. V súčasnosti je opravených asi 15 až 20 percent trate. Obchodná by mala byť kompletne zrekonštruovaná najneskôr v júni budúceho roka.
Chodníky zatiaľ ostali nedotknuté. "Chceli sme ich obnovovať súčasne s rekonštrukciou električkových koľají. Zabránil tomu zdĺhavý proces majetkovoprávneho vysporiadania," povedal námestník primátora pre dopravu Karol Kolada.
"Chodníky sú už vysporiadané," tvrdí Haluza. S ich obnovou začne dopravný podnik až v marci budúceho roka. Trvanie rekonštrukcie by sa tým nemalo predĺžiť.
Rekonštrukcia je rozdelená na dve etapy. Prvá skončí 15. novembra pred začiatkom zimnej sezóny spolu s ostatnými rozkopávkami v meste. "Chodníky sme nestŕhali práve preto, že pod povrchom je vodovodné potrubie a prípojky. Ak by prišlo chladné počasie, voda v potrubí by mohla zamŕzať. Aj keď je zatiaľ relatívne teplo, nebudeme riskovať. S prácami budeme pokračovať v marci," dodal Haluza.
Počas pauzy bude opäť obnovená električková doprava na Obchodnej. Betónový povrch chodníkov nahradí zámková dlažba, pribudne nové osvetlenie ulice a svetelná signalizácia bude aj medzi koľajnicami. Trať odhlučnia a zrekonštruujú aj vodovodné potrubia a káble pod povrchom chodníkov. Rekonštrukcia by mala stáť približne 110 miliónov korún.
Do ukončenia prác pred začiatkom zimy je úplne zrušená električková linka 6. Ostatné električky chodia po obchádzkových trasách. (japa)