Električkový tunel potrebuje rekonštrukciu - zo stropu presakuje voda a trať je v zlom technickom stave. FOTO SME - ARCHÍV |
Presný termín začatia rekonštrukčných prác však zatiaľ nie je určený, podľa Koladu rozhodne to, či sa podarí na túto položku vyčleniť peniaze z rozpočtu mesta. Ak by sa tak stalo, začne sa aj v budúcom roku, skonštatoval.
V týchto dňoch robí dopravný podnik prieskum, na základe ktorého určí, čo všetko je v tuneli potrebné zrekonštruovať. Pôvodne malo mesto spolu s bratislavským dopravným podnikom zrekonštruovať iba koľajovú trať v tuneli, podľa Koladu je pre bezpečnosť potrebná kompletná rekonštrukcia tunela. "Vieme o zlom technickom stave električkovej trate, no zateká tu tiež tunelová rúra, zo stropu presakuje voda a aj tento problém treba riešiť," povedal vedúci odboru koľajových tratí dopravného podniku Dušan Trabalík.
Počas rekonštrukcie bude nutné tunel pre električkovú dopravu uzavrieť a električky budú jazdiť po nábreží. Kedy k uzavretiu dôjde, Trabalík nevedel upresniť. O všetkom ešte rozhodne po vyčlenení peňazí projektová príprava pre územné a stavebné povolenie, inžinierska činnosť, vydanie stavebného povolenia, verejné obstaranie na rekonštrukciu a uzavretie zmluvy.
Tunel je vybudovaný pod hradným vrchom. Na východnej strane je napojený do križovatky ulíc Kapucínska - Zámocká a na západnej strane ústi na Nábrežie armádneho generála Ludvíka Svobodu. Postavili ho v období druhej svetovej vojny a dokončili v roku 1949. Spájal stred mesta s jeho západnou časťou - Karlovou Vsou a Devínom. Celková dĺžka tunela je 792 metrov. V auguste 1983 bola v tuneli uvedená do prevádzky električková doprava.
V uplynulých rokoch tu bol vykonaný geologický prieskum a realizované práce na odvodnenie tunelovej rúry. Pred tromi rokmi dal dopravný podnik opraviť uchytenie napájacích a spätných káblov za 5 miliónov korún, ktoré už boli v havarijnom stave. Oprava osvetlenia v tuneli stála pol milióna korún.
(dot, sita)