SME

Tunel pod hradom sa možno bude rekonštruovať už na budúci rok

Možno už v budúcom roku začne mesto s rekonštrukciou električkového tunela pod hradným kopcom. Informoval o tom námestník primátora pre dopravu Karol Kolada. Oprava a modernizácia tunela bude podľa predbežných odhadov stáť približne 250 miliónov korún.

Električkový tunel potrebuje rekonštrukciu - zo stropu presakuje voda a trať je v zlom technickom stave. FOTO SME - ARCHÍV


Presný termín začatia rekonštrukčných prác však zatiaľ nie je určený, podľa Koladu rozhodne to, či sa podarí na túto položku vyčleniť peniaze z rozpočtu mesta. Ak by sa tak stalo, začne sa aj v budúcom roku, skonštatoval.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V týchto dňoch robí dopravný podnik prieskum, na základe ktorého určí, čo všetko je v tuneli potrebné zrekonštruovať. Pôvodne malo mesto spolu s bratislavským dopravným podnikom zrekonštruovať iba koľajovú trať v tuneli, podľa Koladu je pre bezpečnosť potrebná kompletná rekonštrukcia tunela. "Vieme o zlom technickom stave električkovej trate, no zateká tu tiež tunelová rúra, zo stropu presakuje voda a aj tento problém treba riešiť," povedal vedúci odboru koľajových tratí dopravného podniku Dušan Trabalík.

SkryťVypnúť reklamu

Počas rekonštrukcie bude nutné tunel pre električkovú dopravu uzavrieť a električky budú jazdiť po nábreží. Kedy k uzavretiu dôjde, Trabalík nevedel upresniť. O všetkom ešte rozhodne po vyčlenení peňazí projektová príprava pre územné a stavebné povolenie, inžinierska činnosť, vydanie stavebného povolenia, verejné obstaranie na rekonštrukciu a uzavretie zmluvy.

Tunel je vybudovaný pod hradným vrchom. Na východnej strane je napojený do križovatky ulíc Kapucínska - Zámocká a na západnej strane ústi na Nábrežie armádneho generála Ludvíka Svobodu. Postavili ho v období druhej svetovej vojny a dokončili v roku 1949. Spájal stred mesta s jeho západnou časťou - Karlovou Vsou a Devínom. Celková dĺžka tunela je 792 metrov. V auguste 1983 bola v tuneli uvedená do prevádzky električková doprava.

SkryťVypnúť reklamu

V uplynulých rokoch tu bol vykonaný geologický prieskum a realizované práce na odvodnenie tunelovej rúry. Pred tromi rokmi dal dopravný podnik opraviť uchytenie napájacích a spätných káblov za 5 miliónov korún, ktoré už boli v havarijnom stave. Oprava osvetlenia v tuneli stála pol milióna korún.

(dot, sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 058
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 8 277
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 110
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 304
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 079
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 521
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 223
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 087
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 210
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 681
  4. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 18 521
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 478
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 774
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 373
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 332
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu