SME
Piatok, 2. december, 2022 | Meniny má Bibiána

Tunel pod hradom sa možno bude rekonštruovať už na budúci rok

Možno už v budúcom roku začne mesto s rekonštrukciou električkového tunela pod hradným kopcom. Informoval o tom námestník primátora pre dopravu Karol Kolada. Oprava a modernizácia tunela bude podľa predbežných odhadov stáť približne 250 miliónov korún.

Električkový tunel potrebuje rekonštrukciu - zo stropu presakuje voda a trať je v zlom technickom stave. FOTO SME - ARCHÍV

Presný termín začatia rekonštrukčných prác však zatiaľ nie je určený, podľa Koladu rozhodne to, či sa podarí na túto položku vyčleniť peniaze z rozpočtu mesta. Ak by sa tak stalo, začne sa aj v budúcom roku, skonštatoval.

V týchto dňoch robí dopravný podnik prieskum, na základe ktorého určí, čo všetko je v tuneli potrebné zrekonštruovať. Pôvodne malo mesto spolu s bratislavským dopravným podnikom zrekonštruovať iba koľajovú trať v tuneli, podľa Koladu je pre bezpečnosť potrebná kompletná rekonštrukcia tunela. "Vieme o zlom technickom stave električkovej trate, no zateká tu tiež tunelová rúra, zo stropu presakuje voda a aj tento problém treba riešiť," povedal vedúci odboru koľajových tratí dopravného podniku Dušan Trabalík.

Počas rekonštrukcie bude nutné tunel pre električkovú dopravu uzavrieť a električky budú jazdiť po nábreží. Kedy k uzavretiu dôjde, Trabalík nevedel upresniť. O všetkom ešte rozhodne po vyčlenení peňazí projektová príprava pre územné a stavebné povolenie, inžinierska činnosť, vydanie stavebného povolenia, verejné obstaranie na rekonštrukciu a uzavretie zmluvy.

Tunel je vybudovaný pod hradným vrchom. Na východnej strane je napojený do križovatky ulíc Kapucínska - Zámocká a na západnej strane ústi na Nábrežie armádneho generála Ludvíka Svobodu. Postavili ho v období druhej svetovej vojny a dokončili v roku 1949. Spájal stred mesta s jeho západnou časťou - Karlovou Vsou a Devínom. Celková dĺžka tunela je 792 metrov. V auguste 1983 bola v tuneli uvedená do prevádzky električková doprava.

V uplynulých rokoch tu bol vykonaný geologický prieskum a realizované práce na odvodnenie tunelovej rúry. Pred tromi rokmi dal dopravný podnik opraviť uchytenie napájacích a spätných káblov za 5 miliónov korún, ktoré už boli v havarijnom stave. Oprava osvetlenia v tuneli stála pol milióna korún.

(dot, sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zimná ríša divov Maďarska
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  3. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  4. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  5. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  6. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  7. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  8. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  1. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  2. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  3. Zimná ríša divov Maďarska
  4. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  5. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  6. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  7. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  8. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 12 030
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 840
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 4 954
  4. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 4 010
  5. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 071
  6. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj 1 344
  7. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 111
  8. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 067
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 238 157
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 903
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 184
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 953
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 4 998
  6. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 290
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 2 995
  8. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 2 385
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu