Sociálna poisťovňa – my pre nich alebo oni pre nás?

Som invalidný dôchodca a 10. januára mi mala vypršať platnosť kmeňovej karty električenky pre zľavnené cestovné. Musel som navštíviť Sociálnu poisťovňu, aby mi vystavili potvrdenie. Dopoludnia 9. januára som šiel do pobočky na Záhradníckej ulici. To ...

Som invalidný dôchodca a 10. januára mi mala vypršať platnosť kmeňovej karty električenky pre zľavnené cestovné. Musel som navštíviť Sociálnu poisťovňu, aby mi vystavili potvrdenie. Dopoludnia 9. januára som šiel do pobočky na Záhradníckej ulici. To bol začiatok anabázy.

Potvrdenie pre DPMB si vraj musím ísť vybaviť na ústredie poisťovne a to sa týkalo aj možnej kúpeľnej liečby pre môjho otca – dôchodcu.

Už pred vstupom do haly v ústredí Sociálnej poisťovne (Ulica 29. augusta) som si všimol rad asi desiatich ľudí pri prvom okienku. Spomedzi ostatných piatich okienok len pri jednom pracovala zamestnankyňa poisťovne. Keď som ju požiadal o potvrdenie pre DPMB, poslala ma späť k prvému okienku. Priebežne prichádzali ďalší ľudia a všetci sme sa grupovali pri vstupe do haly.

Dôchodkyňa, ktorá stála o dve miesta predo mnou, mi povedala: „Uvidíte, aj tak nič nevybavím.“ Mala pravdu. Jej brat ešte pred Vianocami šiel do nemocnice a po operácii zostal v kóme, preto si nemohol ísť po dôchodok. Pracovníčka poisťovne ju poslala na okresný úrad, na odbor sociálnej starostlivosti, podľa miesta trvalého bydliska jej brata. Nedala jej ani adresu úradu, ani telefónne číslo a ani si nebola istá, v ktorom obvode úrad nájde.

Ja som svoj prvý problém ohľadom potvrdenia pre DP hravo vyriešil. Pri druhom, týkajúcom sa kúpeľnej liečby, som dostal zaujímavú odpoveď. Musím vraj ísť do pobočky Sociálnej poisťovne na Záhradnícku ulicu, odkiaľ som práve prišiel. Potom ma poslala informovať sa na vrátnicu, aby mi strážna služba povedala klapku príslušného oddelenia.

Pýtam sa – kde je kvalifikovanosť zamestnancov Slovenskej poisťovne? Aká je organizácia práce, keď stránky vybavujú len pri jednom okienku? Kde je dôstojnosť klientov, keď sa musia tlačiť okolo vstupu do haly? Ako je možné, že jednotlivé pracoviská poisťovne pravdepodobne nie sú prepojené on-line systémom? Kam idú peniaze daňových poplatníkov? Do výstavby nových budov pre Sociálnu poisťovňu?

Na Slovensku je to stále tak, že veľký byrokratický škriatok nám ešte stále dáva na frak.

PETER VALÚCH

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 230
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 439
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 161
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 086
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 420
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 283
  7. Kam do tepla v januári? 2 293
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 998
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 897
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 164