Návrh na kúpu nových autobusov pre dopravný podnik predloží dnes skupina poslancov za SDKÚ na rokovanie mestského zastupiteľstva. Povedal to predseda klubu SDKÚ Milan Cílek. V návrhu má ísť o vyčlenenie 200 miliónov korún z peňazí určených na rozvojové .
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Návrh na kúpu nových autobusov pre dopravný podnik predloží dnes skupina poslancov za SDKÚ na rokovanie mestského zastupiteľstva. Povedal to predseda klubu SDKÚ Milan Cílek. V návrhu má ísť o vyčlenenie 200 miliónov korún z peňazí určených na rozvojové priority mesta. Konkrétne by to malo byť z 1,7 mld na prípravu nosného dopravného systému a pripojenie Petržalky. "Chceme to zaradiť na začiatok rokovania," povedal Cílek. Podľa neho je šanca, že iniciatíva nájde podporu aj u poslancov z klubu KDH.
Program priorít mesta, z ktorého by sa mali peniaze vyčleniť, je financovaný z úveru, ktorý si Bratislava vzala vlani v decembri od Dexia banky Slovensko. Ten zvýšil zadlženosť mesta na asi šesť miliárd korún. Ťažká diskusia bola nielen o tom, či si vôbec úver vziať, ale aj o tom, ktoré priority sa z neho majú financovať. Za návrh na rozdelenie peňazí, ktorý nakoniec zastupiteľstvo schválilo, nehlasovali niektorí kritici čerpania mamutieho úveru, napríklad aj Cílek.
O obnove vozového parku dopravného podniku, ktorý je v zlom stave, sa v mestskom zastupiteľstve naposledy hovorilo v máji. Vtedy mestskí poslanci odobrili patronát mesta nad 32-miliónovým úverom od Ľudovej banky na obnovu vozového parku. Mesto ako akcionár muselo banke zaručiť, že dopravný podnik počas nasledujúcich piatich rokov nezanikne. Úver je totiž splatný do piatich rokov. Poslanci schválili patronát po dlhej diskusii. Mnohí nerozumeli, aký záväzok vlastne na seba mesto vezme. "Nemám s tým problém, ak nejde o finančnú garanciu," povedal vtedy v diskusii Cílek.
"Peniaze z úveru chceme využiť na nákup siedmich midibusov a dvoch minibusov," povedal generálny riaditeľ dopravného podniku Ján Zachar. Malými autobusmi sa dajú efektívnejšie obsluhovať časti mesta s ťažkým terénom, napríklad Kalvária. Mini- a midibusy majú nahradiť aj autobusy po životnosti a zároveň ušetriť náklady na prevádzku nevyťažených veľkých autobusov.