Rekonštrukciu a rozšírenie križovatky, kde dochádza k častým zápcham, bude robiť firma Doprastav. Tá má sídlo neďaleko križovatky na Košickej ulici. "V septembri sa začali práce na zariadení staveniska - zázemí pre stavbu. To vzniklo na parkovisku oproti sídlu Doprastavu. Teraz sa už robí prekládka inžinierskych sietí na parkovisku pred budovou Tatrabanky," povedal Šoltýs.
Mesto ani investor zatiaľ neinformovali o tom, aké budú v čase rozkopávky dopravné obmedzenia. Dá sa však očakávať skomplikovanie dopravy v meste. Križovatka je totiž jedným z dôležitých dopravných uzlov, ktorý je ešte väčšmi zaťažený po otvorení Mosta Apollo. "Podmienkou magistrátu bolo, že má ostať zachovaná premávka hromadnej dopravy," povedal generálny riaditeľ Metra Ladislav Csáder.
Rozšírenie križovatky bude stáť asi 100 miliónov korún. Meniť sa budú všetky inžinierske siete. Podľa Csádera sa bude prerábať postupne celý úsek od križovatky s Košickou po Záhradnícku. Uzávierka by mala trvať minimálne do leta budúceho roka, môže to však byť aj dlhšie, ak sa ukáže, že pod zemou sú inžinierske siete v nesúlade s mapami.
Podobná situácia bola pri rekonštrukcii križovatky Prievozská - Košická - Svätoplukova, takisto v súvislosti s Mostom Apollo. Cez križovatku sa malo začať jazdiť už 1. októbra minulého roka, prvý odklad bol do novembra. Nakoniec križovatku otvorili po vyše roku vlani v decembri.
Dopravné obmedzenia vtedy komplikovali život vo štvrti Nivy i v juhovýchodnej časti mesta, ktorá je do veľkej miery odkázaná na spojenie s centrom po Prievozskej ulici.
Príčinou zdržania boli podľa vtedajšieho Csáderovho vyjadrenia takisto prekládky inžinierskych sietí, ktoré sa nezhodovali s mapami. Ide údajne o problém, s ktorým bojujú stavbári v celom bývalom Česko-Slovensku. (lin)