S týmto názorom vystúpil Dostál na včerajšom rokovaní miestneho zastupiteľstva. Svoje tvrdenie podložil porovnaním, podľa ktorého tvoria v Košiciach náklady na prevádzku parkovacej služby okolo 13 percent výnosov, kým v Bratislave to bolo v minulom roku vyše 100 percent - firma bola stratová. Vykázala stratu 566-tisíc.
"Zaujímalo by ma, prečo toto zastupiteľstvo podporilo v máji predĺženie zmluvy s Bratislavskou parkovacou službou o ďalších 20 rokov, a to bez zváženia iných kandidátov vo výberovom konaní," pokračoval poslanec. Dostál zároveň podal návrh, aby sa zrušilo uznesenie z mája a uvažovalo sa o transparentnom výbere parkovacej služby na ďalšie obdobie. Tento návrh však zastupiteľstvo neprijalo - z 27 prítomných poslancov bolo za len päť.
Bratislavská parkovacia služba vznikla v roku 1996 na základoch pracoviska pri miestnom úrade Staré Mesto. Podľa starostu Petra Čiernika vznikla spoločnosť s 20-percentnou účasťou mestskej časti preto, lebo takáto činnosť nebola na úrade únosná. Cenovú politku si firma nerobí sama, výšku parkovného schvaľuje miestne zastupiteľstvo. "Máme sa teda vzdať podielu v spoločnosti a nechať ju, aby si robila po svojom?" reagoval na Dostálove slová vicestarosta Andrej Petrek.
V čase vzniku firma mala asi 3000 parkovacích miest, odvtedy tento počet klesol na 2700, kým košická ich má vyše 3300. Práve tento pokles je jednou z príčin stratovosti, tvrdí Čiernik. "Ale v prepočte na jedno miesto dosiahli v Košiciach zisk 6200 korún, kým u nás to bolo len 2400 korún," povedal Dostál. Podľa Čiernika však porovnáva Dostál neporovnateľné. "Vo vašom vyčíslení Košíc nie sú zahrnuté náklady na čistenie parkovacích miest, na dopravné značenie," odpovedal Čiernik.
Poslanec Emil Bartko, ktorý je členom dozornej rady parkovacej spoločnosti, však naznačil, že vo firme je prezamestnanosť. Poslanci nakoniec správu zobrali na vedomie bez zmien. (lin)