Reakcie verejnosti na čiastkové zmeny v doprave sú zatiaľ opatrné. "Sú to pozitívne zmeny, ale aj tak mám výhrady. Deväťdesiatštvorka je po 21.00 zrušená a interval 93 po tomto čase nie je dostatočný," hovorí študentka Monika Váchová.
Spoj 68 posilnili v rannej špičke a interval jej premávania sa zhustil z každých šiestich minút na každé štyri minúty. Od začiatku tohto týždňa je na linke 98 cez víkendy a sviatky kĺbový autobus namiesto doterajších krátkych a interval jej premávky sa zvýšil z ôsmich na šesť minút.
"Všimol som si, že 80 jazdí častejšie, zlepšil sa prestup z 99 pri železničnej stanici," hovorí Petržalčan Igor. Spoj číslo 80 má od začiatku týždňa tiež ráno a popoludní zhustený interval premávky z pôvodných každých šiestich minút na štyri minúty.
Podľa hovorcu Dopravného podniku Bratislava Karola Kajdiho po septembrových zmenách bola zo strany cestujúcich najčastejšou pripomienkou nedostatočná kapacita liniek. "Prieskumy potvrdili tieto pripomienky, ale čo je prekvapujúce, vzrástol počet prepravovaných cestujúcich aj oproti mesiacu jún, aj oproti septembru," tvrdí Kajdi.
Tieto zistenia však podľa neho nie sú iba na petržalských linkách, ale aj na iných linkách v rámci mesta, predovšetkým v Karlovej Vsi, Dúbravke a Devínskej Novej Vsi a tiež v oblasti Dolných honov.
Ľudia využívajúci MHD požadujú úpravu kapacity jedného z najvyťaženejších spojov, autobusu číslo 96, ktorý jazdí z Prokofievovej k železničnej stanici v Novom Meste.
"Táto požiadavka na zmenu sólo vozidiel na kĺbové sa nerieši pre nedostatok takýchto autobusov," hovorí Kajdi. Zmena môže nastať najskôr po dodávke posledných štyroch generálkovaných autobusov v novembri tohto roku. "Navyše, ako potrebnejšie sa javí riešiť kapacitné problémy v Devínskej Novej Vsi, kde každoročne pribúdajú noví cestujúci študenti, ktorí musia cestovať do stredných škôl do iných častí mesta."
(dot)