SME

Zmeny v doprave pomáhajú len málo

Bratislavčania sa po septembrovom prelinkovaní spojov hromadnej dopravy a odoslaní takmer 1300 sťažností dopravnému podniku dočkali viacerých čiastkových zmien. Medzi najvýraznejšie patrí posilnenie spojov číslo 68 a 98.

Reakcie verejnosti na čiastkové zmeny v doprave sú zatiaľ opatrné. "Sú to pozitívne zmeny, ale aj tak mám výhrady. Deväťdesiatštvorka je po 21.00 zrušená a interval 93 po tomto čase nie je dostatočný," hovorí študentka Monika Váchová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spoj 68 posilnili v rannej špičke a interval jej premávania sa zhustil z každých šiestich minút na každé štyri minúty. Od začiatku tohto týždňa je na linke 98 cez víkendy a sviatky kĺbový autobus namiesto doterajších krátkych a interval jej premávky sa zvýšil z ôsmich na šesť minút.

SkryťVypnúť reklamu

"Všimol som si, že 80 jazdí častejšie, zlepšil sa prestup z 99 pri železničnej stanici," hovorí Petržalčan Igor. Spoj číslo 80 má od začiatku týždňa tiež ráno a popoludní zhustený interval premávky z pôvodných každých šiestich minút na štyri minúty.

Podľa hovorcu Dopravného podniku Bratislava Karola Kajdiho po septembrových zmenách bola zo strany cestujúcich najčastejšou pripomienkou nedostatočná kapacita liniek. "Prieskumy potvrdili tieto pripomienky, ale čo je prekvapujúce, vzrástol počet prepravovaných cestujúcich aj oproti mesiacu jún, aj oproti septembru," tvrdí Kajdi.

Tieto zistenia však podľa neho nie sú iba na petržalských linkách, ale aj na iných linkách v rámci mesta, predovšetkým v Karlovej Vsi, Dúbravke a Devínskej Novej Vsi a tiež v oblasti Dolných honov.

SkryťVypnúť reklamu

Ľudia využívajúci MHD požadujú úpravu kapacity jedného z najvyťaženejších spojov, autobusu číslo 96, ktorý jazdí z Prokofievovej k železničnej stanici v Novom Meste.

"Táto požiadavka na zmenu sólo vozidiel na kĺbové sa nerieši pre nedostatok takýchto autobusov," hovorí Kajdi. Zmena môže nastať najskôr po dodávke posledných štyroch generálkovaných autobusov v novembri tohto roku. "Navyše, ako potrebnejšie sa javí riešiť kapacitné problémy v Devínskej Novej Vsi, kde každoročne pribúdajú noví cestujúci študenti, ktorí musia cestovať do stredných škôl do iných častí mesta."

(dot)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 73 145
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 287
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 955
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 353
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 182
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 137
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 199
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 447
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 537
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 63 761
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 828
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 289
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 920
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 471
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 759
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu