a lodníkom sa to nepáči.
Vladimír Holčík z Vodohospodárskej výstavby si vie predstaviť, že obytné domy na brehu Dunaja budú luxusné, pod nimi zakotvia súkromné jachty, ale "prišli by sme o jeden z bratislavských prístavov". Pozemky v okolí podľa neho sčasti patria mestskej firme Metro, sčasti mestu. Dnes sú v Starom prístave koľajnice, žeriavy, v bazénoch prístavu kotvia lode, niektoré haly na brehu rekonštruovali.
Podľa Vladimíra Holčíka by to nebol prvý prípad podobnej výstavby pri Dunaji. "V Karlovej Vsi bolo od konca vojny určené Karloveské rameno pre športovcov a lodenice. Dnes tam vyrastajú dva obytné súbory. Byty môžu byť kdekoľvek, ale lodenica musí byť iba pri vode. Nemôže byť niekde na kopci. Napriek tomu vyhrala v územnom pláne výstavba luxusných bytov," hovorí.
Hovorkyňa bratislavského magistrátu Eva Chudinová tvrdí, že o územnom pláne sa stále rokuje, firmy aj ministerstvá dávajú k nemu pripomienky, preto ešte nemôže potvrdiť, čo nakoniec v prístave bude. Vladimír Holčík sa však po skúsennostiach z minulosti bojí, že mesto v prístave presadí výstavbu bytov. Podľa neho v zahraničí nikomu ani nenapadne stavať v prístave, u nás sa to dostalo do návrhu územného plánu. "Prístavy v Európe sú úplne inak riešené, vo veľkých prístavoch na Dunaji ktokoľvek príde až na prístavnú hranu, pokiaľ sa tam neprekladajú nejaké nebezpečné tovary. Na miestach, kde my máme najväčší neporiadok, majú v Európe sochy, mestské parky, mamičky s kočíkmi tam chodia na prechádzky, rastú tam kvety a kosí sa tráva. Pokojne by mesto mohlo urobiť radšej takúto zónu ako obytné bloky," hovorí Holčík. (rf)