Mesto stále zbiera sťažnosti, ľudia pomaly rezignovali
Vyše mesiaca po zavedení nového linkovania v Petržalke sa ľudia stále nezmierili s tým, že by mali viac prestupovať a dochádzať na vzdialené zastávky. "Predtým som do centra cestoval päť minút, bývam na začiatku Petržalky. Teraz mi to trvá až pol hodinu,
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
FOTO SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ
" sťažoval sa starší Petržalčan, ktorý sa snaží vyhnúť davom a cestuje mimo špičky. Na nonstop linku, ktorú zriadilo mesto na zber pripomienok o doprave, prišlo niekoľko desiatok podobných podnetov.
"Názory zbierame do konca októbra," povedala hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová. Potom sa urobia definitívne zmeny - čiastkové sa už aj udiali. Prvé hodnotenie pripomienok bolo na rokovaní mestského zastupiteľstva 22. septembra. Dovtedy prišlo spolu asi 1300 pripomienok.
Audity, ktoré boli východiskom nového systému liniek, zistili nadpriemernú hustotu zastávok a liniek. Podľa mesta je európsky štandard dostupnosti zastávok 10 minút chôdze. Mesto okrem toho tvrdí, že ľudia si musia zvyknúť na prestupovanie, pričom nie všetky prestupy sa dejú na tej istej zastávke. Ľuďom, najmä dôchodcom a matkám s kočíkmi, sa však nepáči, že budú musieť chodiť medzi panelákmi pešo, najmä v zime. Podľa mesta je zámerom, aby sa prestupy udiali ešte na petržalskom brehu Dunaja.
Problémom však ostáva ranná a poobedňajšia špička. "Linkové intervaly sú navrhované tak, aby neprekročili osem minút, výnimkou je linka 92, premávajúca podľa požiadaviek spoločnosti Volkswagen," informuje cestujúcich internetová stránka dopravného podniku. Linka 95 má teraz špičkový interval tri minúty. Ďalšie kapacitne najvýznamnejšie linky 93 a 94 majú teraz špičkový interval po štyri minúty, tvrdí dopravný podnik.
Zmeny dopravy schválilo zastupiteľstvo na mimoriadnom rokovaní v júli. Stalo sa to po tom, čo poslanci na bežnom júnovom rokovaní odmietli podporiť Koladov návrh optimalizácie liniek.