SME

Ako "reforma" dopravy slúži občanom

Žijeme v dobe neustálych organizačno-ekonomických reforiem, pričom ani dopraváci nechceli zostať pozadu, keďže sú súčasťou vlády zvolenej na to, aby slúžila, a nie iba vládla národu. Pozrime sa preto, čo vymysleli, "ako vyjsť občanom v ústrety".

FOTO SME - MIROSLAVA SPODNIAKOVÁ


Zrejme so súhlasom ministerstva dopravy zaviedli reformu tak dômyselne, že to prináša prospech len im a predlžujúc čas cestovania občanom vyberá ďalšie peniaze z vrecka. Keby boli zvýšili cestovné o jednu alebo dve koruny, to by bolo nepopulárne, najmä teraz pred voľbami, a efekt pritom skoro zanedbateľný. Siahli preto k účinnejšiemu spôsobu. Jednoducho pozrušovali priame spoje, kde sa len dalo a finančný efekt je dvojnásobný.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napríklad: z Petržalky (Romanova alebo Hrobákova ulica) premával autobus č. 81 priamo na hlavnú železničnú stanicu za 20 minút. Teraz, po jeho zrušení, sa musí prestupovať a cestovné sa zdvojnásobilo. Podobne je to so spojom č. 95 do nemocnice na Antolskej ulici.

SkryťVypnúť reklamu

Nuž, aj takáto reforma "slúži" občanom, na nich sa v tomto prípade hľadí iba ako na objekt vydierania peňazí. Možno je ešte čas zjednať nápravu, kým nehrozí nebezpečenstvo, že napínané nervy prasknú.

Pri tejto príležitosti by som sa chcel aspoň okrajovo dotknúť i hlavnej dopravy v meste. Sláva, už niekoľko rokov máme "metro", žiaľ, iba na papieri. Prednedávnom sa aj deväť odborníkov-architektov vyslovilo za ukrytie časti dopravy pod zem, ale zatiaľ nevidieť, že by sa v tom smere niečo dialo. Podľa nepotvrdených informácií sú prekážkou podzemné tekuté piesky, ktoré by veľmi predražili projekt výstavby metra.

Možno sa tiež čaká, kým to bude "lacnejšie" a okrem stavebných finančných nákladov pribudnú ešte náklady na krytie havarijných nákladov a vyskytnú sa aj obete na životoch v už teraz prehustenej cestnej premávke.

SkryťVypnúť reklamu

Nebolo by od veci vyžiadať si v dobe zdanlivej nečinnosti nezáväznú ponuku, čo síce tiež nie je zadarmo, od spoločnosti, ktorá postavila podmorskú dráhu medzi Francúzskom a Anglickom?

Je isté, že v budúcnosti sa metro bude musieť tak či tak postaviť, teda prečo nie teraz, keď sa ešte môžu ušetriť náklady na výstavbu zamýšľaného ďalšieho mosta cez Dunaj, ako aj ďalšie pravdepodobné obete na životoch? Nejaký zdroj z fondov EÚ by sa predsa našiel, keď už to nezvládame vlastnými silami. Hoci, na druhej strane, rozšafne rozhadzujeme milióny za ničotnosti, ako napríklad súboje Big Brothers. EDUARD HURTA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako rozoznať dobrú kávu? Poradí pražiarka
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 420
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 120
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 444
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 104
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 3 321
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 537
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 310
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 267
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 785
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 916
  3. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 434
  4. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 10 377
  5. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 10 060
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 993
  7. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 176
  8. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 6 727
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
SkryťZatvoriť reklamu