SME

Petržalčania chcú spoj na hlavnú stanicu

Stále sa možno vyjadriť k novému linkovaniu hromadnej dopravy, ktoré trápi Bratislavčanov od 5. septembra. Námestník primátora pre dopravu Karol Kolada pripomienky spracúva a urobí prípadné zmeny.

Prvé hodnotenie pripomienok bolo na rokovaní zastupiteľstva 22. septembra. Dovtedy prišlo spolu asi 1300 pripomienok, najviac e-mailom. Najviac ľudí si želá obnoviť pôvodné spojenie Petržalky s mestom, najmä s hlavnou stanicou. Sťažovali sa na zhoršenie obsluhy oblasti Technopol a Ovsište.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Veľa podnetov však prišlo aj v súvislosti s dopravnou situáciou v inej sídliskovej mestskej časti - vo Vrakuni. Ľudia využili príležitosť, že magistrát prijíma pripomienky, a dali vedieť, že sú nespokojní s kapacitou trolejbusov na Dolné hony.

SkryťVypnúť reklamu

Výrazné zmeny súvisia so spojazdnením Mosta Apollo - premávajú po ňom tri autobusové linky. Cieľom má byť úspora vozokilometrov, ktorá má ušetriť 19 miliónov korún za rok, zároveň sa znížil počet vypravovaných autobusov o desať. O šetrení na linkách sa hovorí už niekoľko mesiacov. Materiál známy ako optimalizácia siete hromadnej dopravy spomenul generálny riaditeľ dopravného podniku Ján Zachar ešte v januári. Vtedy predstavil poslancom výsledky auditov, ktoré dalo mesto v podniku urobiť vlani.

Audity zistili nesystémové trasovania - linky sa rozchádzali a viacnásobne spájali s inou linkou. Ďalším problémom je nadpriemerná hustota zastávok, ale aj hustota liniek. Podľa mesta je európsky štandard dostupnosti zastávok 10 minút chôdze. Mesto okrem toho tvrdí, že ľudia si musia zvyknúť na prestupovanie. "Niektoré prestupy sa nedejú na tej istej zastávke," povedal hovorca primátora Milan Vajda.

SkryťVypnúť reklamu

Úsporné opatrenia súvisia aj s decentralizáciou. Mesto už nedostane od štátu miliardovú dotáciu na hromadnú dopravu. (lin)

Kde sa možno sťažovať

Mesto ako iniciátor zmien v doprave zriadilo e-mailovú adresu zmenymhd@pb.sk , na ktorej zbiera pripomienky občanov. "Názory možno volať aj na číslo 59 50 59 50, čo je 24-hodinová služba," povedal hovorca primátora Milan Vajda.

Čo žiadali ľudia najviac

* obnoviť pôvodné linky 71, 76, 80, 81, 85, 89 a 93, smerom na hlavnú stanicu

* všeobecné informácie o linkovaní

* informácie o tom, ako sa prestupuje

* posilniť kapacitu liniek 68, 80, 98

* obnoviť pôvodnú premávku linky 59

* riešenie Vrakune, kapacity trolejbusov na Dolné hony

* obnoviť linku 82

Čo môže urobiť mesto

* napojiť Rusovskú cestu na linku 50

SkryťVypnúť reklamu

* zmeniť cestovný poriadok linky 59

* zvýšiť kapacity liniek 68 a 98

* predĺžiť trasu liniek 83 a 87 v Petržalke (ak sa nájde obratisko pri Technopole)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 73 896
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 297
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 978
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 315
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 182
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 143
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 207
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 457
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 537
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 61 927
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 786
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 294
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 924
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 493
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 759
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu