Frekventovaná križovatka Košickej s Miletičovou sa bude rozširovať. Súčasťou bezmála ročnej rekonštrukcie bude aj obnova inžinerskych sietí. FOTO SME - PAVOL FUNTÁL |
, ale budú sa aj meniť všetky inžinierske siete," povedal generálny riaditeľ investorskej spoločnosti Metro Ladislav Csáder.
Uzávierka by mala podľa neho trvať do leta budúceho roka. "Tento termín je však len dočasný, lebo musíme byť pripravení na nečakane uložené inžinierske siete. To by práce spomalilo," povedal Csáder s tým, že na harmonograme sa ešte s dodávateľom nedohodli. Ten sa však musel zaviazať, že s prácami začne najneskôr dozajtra.
Nesúlad inžierskych máp s realitou pod zemou je podľa odborníkov problémom v celom bývalom Československu.
Csáder zatiaľ nevedel povedať rozsah obmedzení v okolí križovatky. Požiadavkou magistrátu však podľa neho bolo, aby ostala zachovaná premávka hromadnej dopravy - cez Miletičovu a od Dulovho námestia premáva totiž viacero trolejbusových a autobusových liniek.
Vyťažený je tento úsek aj z hľadiska osobnej dopravy - už teraz sa tu ťažko odbočuje, vznikajú tu kolízie a situáciu komplikujú chodci, ktorí prebiehajú cez cestu na trhovisko. Po otvorení Mosta Apollo sa to ešte zhoršilo.
Úprava si vyžiada prepodkladanú investíciu 100 miliónov korún. Už sa tu robil aj výrub stromov, ktoré podľa predpisov nemôžu prekážať vo výhľade vodičom. Okrem toho vznikne nová zastávka hromadnej dopravy pri hlavnom vchode do trhoviska. Rozšírenie križovatky bolo podmienkou mestskej časti Ružinov, ktorá bola účastníkom kolaudačného konania pred otvorením Mosta Apollo. Nakoniec sa mestu podarilo kolaudáciu dosiahnuť a most spojazdniť 5. septembra aj bez križovatky.
Podľa Csádera sa bude postupne prerábať celý úsek od križovatky s Košickou po Záhradnícku. "Popri ceste budeme robiť aj výrub, ktorý máme riadne povolený," povedal Csáder. Čaká sa na koniec vegetačného obdobia. Ochranári namietali, že má ísť o výrub asi 20 kusov drevín pri ceste a v parčíku pred trhoviskom. Metro argumentuje, že rúbať sa v parčíku bude len na páse, ktorý je vlastníctvom Metra, a navyše ide o verejný záujem.
Okrem týchto zmien si spojazdnenie Mosta Apollo vyžiada zmenu organizácie dopravy v Petržalke - tu sa majú zmeniť prednosti v jazde pri zjazde z mostov, ďalej zmeny jazdných pruhov na viacerých miestach a nakoniec to má byť rozšírenie Prístavnej ulice na štyri jazdné pruhy. Práce by sa mali začať až v máji 2006, lebo ešte nie je vypracovaná dokumentácia pre územné rozhodnutie. Predpokladané náklady na úpravu cesty sú 70 miliónov korún.
(lin)