veď tam nie je odstavný pruh," myslí si Ružinovčan - podľa neho však odľahčenie cítiť, a to nielen v okolí Prístavného mosta či pri vjazde do Bratislavy, ale aj na Prievozskej.
Mesto bude mať číselné ukazovatele z prieskumu zaťaženia mosta až koncom mesiaca, napriek tomu už chystá prvé zmeny organizácie dopravy. Na ľavom brehu Dunaja chce mesto po monitoringu situácie zmeniť jazdné pruhy na Bajkalskej ulici. Na Prístavný most bude viesť len jeden jazdný pruh a v smere na Slovnaft a Prístavnú ulicu dva pruhy. "Zámerom je odkloniť tranzitnú dopravu od centra a nábrežia," povedal Vladimír Mikuš, vedúci oddelenia dopravného plánovania magistrátu. Preto sa zrejme upraví organizácia semaforov tak, aby na križovatke v smere od Prievozskej na Košickú ulicu zelená vlna pokračovala nie do centra, ale na Most Apollo.
V Petržalke je podľa vodičov problém v tom, že za mostami sa doprava zlieva do lievika. "Zatiaľ sme sa sústredili na monitoring úsekov, ktoré spôsobujú problémy. Ide najmä o prepletenec medzi Einsteinovou a Bosákovou ulicou," povedal Mikuš. Podľa prvých zistení si ľudia ešte nezvykli, že zaťaženie vetvy z Prístavného mosta na Dolnozemskú a Bosákovu ulicu je v špičke dvojnásobné oproti zaťaženiu od Mosta Apollo. To je v rozpore s existujúcou organizáciou dopravy - trasa z Apolla je riešená ako hlavný smer a vetva z Prístavného mosta ako vedľajší smer. "Teraz musí väčšie množstvo áut dávať prednosť menšiemu počtu vozidiel," povedal Mikuš. V najbližších týždňoch magistrát podľa neho vypracuje návrh, ktorý by mal tento problém zohľadniť.
Podľa vedúcej sekcie dopravy na magistráte Tatiany Kratochvílovej ide len o predbežné vyhodnocovanie. Po dokončení prác na Einsteinovej ulici sa môže situácia zmeniť. "Okrem toho, vodiči si zatiaľ nenašli nové trasy cez Most Apollo," dodala Kratochvílová.
(lin)