SME

Aj po otvorení Mosta Apollo sú zápchy

Mesiac po spojazdnení Mosta Apollo mesto a vodiči hodnotia, aký to malo vplyv na dopravu. "Situácia sa veľmi nezmenila, zápchy sú ďalej," povedal vodič z povolania, ktorý býva v Petržalke. "Som zvedavý, aký kolaps nastane, keď sa na Apolle stane nehoda,

veď tam nie je odstavný pruh," myslí si Ružinovčan - podľa neho však odľahčenie cítiť, a to nielen v okolí Prístavného mosta či pri vjazde do Bratislavy, ale aj na Prievozskej.

Mesto bude mať číselné ukazovatele z prieskumu zaťaženia mosta až koncom mesiaca, napriek tomu už chystá prvé zmeny organizácie dopravy. Na ľavom brehu Dunaja chce mesto po monitoringu situácie zmeniť jazdné pruhy na Bajkalskej ulici. Na Prístavný most bude viesť len jeden jazdný pruh a v smere na Slovnaft a Prístavnú ulicu dva pruhy. "Zámerom je odkloniť tranzitnú dopravu od centra a nábrežia," povedal Vladimír Mikuš, vedúci oddelenia dopravného plánovania magistrátu. Preto sa zrejme upraví organizácia semaforov tak, aby na križovatke v smere od Prievozskej na Košickú ulicu zelená vlna pokračovala nie do centra, ale na Most Apollo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V Petržalke je podľa vodičov problém v tom, že za mostami sa doprava zlieva do lievika. "Zatiaľ sme sa sústredili na monitoring úsekov, ktoré spôsobujú problémy. Ide najmä o prepletenec medzi Einsteinovou a Bosákovou ulicou," povedal Mikuš. Podľa prvých zistení si ľudia ešte nezvykli, že zaťaženie vetvy z Prístavného mosta na Dolnozemskú a Bosákovu ulicu je v špičke dvojnásobné oproti zaťaženiu od Mosta Apollo. To je v rozpore s existujúcou organizáciou dopravy - trasa z Apolla je riešená ako hlavný smer a vetva z Prístavného mosta ako vedľajší smer. "Teraz musí väčšie množstvo áut dávať prednosť menšiemu počtu vozidiel," povedal Mikuš. V najbližších týždňoch magistrát podľa neho vypracuje návrh, ktorý by mal tento problém zohľadniť.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa vedúcej sekcie dopravy na magistráte Tatiany Kratochvílovej ide len o predbežné vyhodnocovanie. Po dokončení prác na Einsteinovej ulici sa môže situácia zmeniť. "Okrem toho, vodiči si zatiaľ nenašli nové trasy cez Most Apollo," dodala Kratochvílová.

(lin)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  4. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  5. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  6. Na Marka oharka do jarka
  7. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 096
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 782
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 029
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 372
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 930
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 204
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 862
  8. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 499
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 769
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 332
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 75 013
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 683
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 16 581
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 641
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 597
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu