SME
Streda, 29. september, 2021 | Meniny má Michal, MichaelaKrížovkyKrížovky

Jednu petržalskú lávku asi nedostavajú

Nadchod ponad diaľnicu D1 v Petržalke pri Sade Janka Kráľa možno nedokončia, bratislavský magistrát a Národná diaľničná spoločnosť sa totiž nevedia dohodnúť, kto kúpi pozemky pod chýbajúcou časťou nadchodu. Ako povedala hovorkyňa bratislavského magistrátu

Lávka pri Auparku - S výstavbou lávky začali v septembri 2003. Lávka je široká vyše 4,5 metra a dlhá 113 metrov. Jedna strana vyúsťuje pri Auparku, druhá pri Autocentre. Lávka pri Inchebe - Stavba lávky sa začala v apríli 2003 a chodci a cyklisti ju používajú od kolaudácie vo februári tohto roka. Lávka má tri pruhy pre chodcov a dva protismerné pruhy pre cyklistov. Prístup na lávku zabezpečujú schody a výťahy na oboch jej koncoch. Lávka pri dopravnom podniku - Práce na lávke sa začali v januári 2004. Vybudované je premostenie cez petržalskú diaľnicu a Einsteinovu ulicu a ramená druhej rampy pri železnici. Schodisko sa napája na chodník na pravej strane Einsteinovej ulice. Lávka pri štadióne Artmedie - Stavba lávky sa začala v decembri minulého roka. Lávka bude široká tri metre a dlhá 273 metrov. Jedna strana vyúsťuje pri futbalovom štadióne a druhá strana pri supermarkete Billa. Lávka pri Sade Janka Kráľa - Stavba lávky sa začala v máji 2003. Hotová je časť od Sadu J. Kráľa po budovu Ravaku vrátane schodiska a rampy. V tomto úseku chýba povrchová vrstva a zábradlie na schodoch. Z dôvodu majetkoprávneho vyrovnania sa oneskorujú práce za Ravakom smerom cez železnicu. Šírka lávky je takmer šesť metrov, dlhá bude 130 metrov. (japa)

Nadchod ponad diaľnicu D1 v Petržalke pri Sade Janka Kráľa možno nedokončia, bratislavský magistrát a Národná diaľničná spoločnosť sa totiž nevedia dohodnúť, kto kúpi pozemky pod chýbajúcou časťou nadchodu. Ako povedala hovorkyňa bratislavského magistrátu Eva Chudinová, pozemky pod chýbajúcou časťou nadchodu medzi budovou Ravak a železničnou traťou predalo mesto v roku 1999 obyvateľom priľahlého bytového domu a podľa nej by ich mal odkúpiť investor výstavby všetkých nadchodov, čiže Národná diaľničná spoločnosť.

V októbri už malo fungovať všetkých päť lávok pre chodcov alebo chodcov aj cyklistov, ktoré budú premosťovať diaľnicu D1 Viedenská cesta - Prístavný most.

"Sme ochotní pomôcť investorovi pri získaní pozemkov, doteraz nás však nikto o takúto pomoc nepožiadal," povedala Chudinová. Hovorca diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík však tvrdí, že povinnosť právne vysporiadať pozemky pre dostavbu nadchodu má magistrát. Netvrdí, že mesto musí pozemky kúpiť, malo by však zariadiť, aby mohla spoločnosť stavať. "Ak sa nepodarí nájsť riešenie do sprejazdnenia úseku diaľnice D1 od Viedenskej cesty po Prístavný most, čiže do konca tohto roku, nadchod pri Sade Janka Kráľa bude zrejme končiť v budove Ravak a nie za železničnou traťou, ako sme plánovali," povedal Jánošík. Ako dodal, "nie je problémom diaľničnej spoločnosti, že sa v meste nepodarí pomôcť infraštruktúrnemu prepojeniu."

Spoločnosť plánuje dať úsek diaľnice D1 od Viedenskej cesty po Prístavný most do predčasného užívania verejnosti začiatkom decembra tohto roka. Podľa Jánošíka do tohto termínu nebudú hotové všetky stavby, to však neovplyvní predčasné spustenie úseku do prevádzky. Pracovať by sa malo až do mája 2006, keď by sa mal úsek skolaudovať.

Tri nedokončené nadchody by mali dať do užívania v novembri tohto roka. Ide o nadchod pri štadióne Artmedie, Sade Janka Kráľa a pri dopravnom podniku. Verejnosť už môže využívať nadchody pri Inchebe a Auparku. Ten pri Inchebe dala Národná diaľničná spoločnosť do predčasného užívania vo februári, nadchod pri Auparku skolaudovali začiatkom mája.

(sita, japa)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako Dom odborov Istropolis pochoval Berchtoldov palác
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  3. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  4. Slováci prepadli SENCORMÁNII a hľadajú najstarší spotrebič
  5. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  6. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  7. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  8. Proxenta získala ocenenie Developer roka
  9. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  10. Vydajte sa po stopách kvalitnej kávy
  1. Ako Dom odborov Istropolis pochoval Berchtoldov palác
  2. Hľadáte nové príležitosti v kariére? Nájdete ich v obchode
  3. Odomknite si celé SME.sk s predplatným Prémium
  4. U. S. Steel nie je len dymiaci komín
  5. Najviac škôd slovenskí šoféri hlásia v júni
  6. Proxenta získala ocenenie Developer roka
  7. HB Reavis postavil Bratislave novú autobusovú stanicu
  8. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  9. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  10. Prečo by sa elektrárne mali zaujímať o ekologické riešenia?
  1. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali 19 202
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 9 116
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 985
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 217
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 5 695
  6. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 984
  7. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu 4 699
  8. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 4 640
  9. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 438
  10. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska 4 256
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  2. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  3. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  4. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  5. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  6. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  7. Matej Vagač: Hrozí nám druhá Drotárska aj na nábreží pri bývalom PKO?
  8. Matej Vagač: Park na Kollárovom námestí opäť v ohrození...
  1. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 15 110
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 7 890
  3. Janka Bittó Cigániková: Čo sa to preboha deje v Izraeli? Prestali vakcíny fungovať? 6 845
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 294
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 671
  6. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 5 091
  7. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 593
  8. Andy Morávek: Tomuto štátu už nedarujem ani jedinú kvapku mojej krvi. Nezaslúži(š) si ju! 4 194
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  3. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  4. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  5. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  6. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
Skryť Zatvoriť reklamu