Lávka pri Auparku - S výstavbou lávky začali v septembri 2003. Lávka je široká vyše 4,5 metra a dlhá 113 metrov. Jedna strana vyúsťuje pri Auparku, druhá pri Autocentre. Lávka pri Inchebe - Stavba lávky sa začala v apríli 2003 a chodci a cyklisti ju používajú od kolaudácie vo februári tohto roka. Lávka má tri pruhy pre chodcov a dva protismerné pruhy pre cyklistov. Prístup na lávku zabezpečujú schody a výťahy na oboch jej koncoch. Lávka pri dopravnom podniku - Práce na lávke sa začali v januári 2004. Vybudované je premostenie cez petržalskú diaľnicu a Einsteinovu ulicu a ramená druhej rampy pri železnici. Schodisko sa napája na chodník na pravej strane Einsteinovej ulice. Lávka pri štadióne Artmedie - Stavba lávky sa začala v decembri minulého roka. Lávka bude široká tri metre a dlhá 273 metrov. Jedna strana vyúsťuje pri futbalovom štadióne a druhá strana pri supermarkete Billa. Lávka pri Sade Janka Kráľa - Stavba lávky sa začala v máji 2003. Hotová je časť od Sadu J. Kráľa po budovu Ravaku vrátane schodiska a rampy. V tomto úseku chýba povrchová vrstva a zábradlie na schodoch. Z dôvodu majetkoprávneho vyrovnania sa oneskorujú práce za Ravakom smerom cez železnicu. Šírka lávky je takmer šesť metrov, dlhá bude 130 metrov. (japa) |
Nadchod ponad diaľnicu D1 v Petržalke pri Sade Janka Kráľa možno nedokončia, bratislavský magistrát a Národná diaľničná spoločnosť sa totiž nevedia dohodnúť, kto kúpi pozemky pod chýbajúcou časťou nadchodu. Ako povedala hovorkyňa bratislavského magistrátu Eva Chudinová, pozemky pod chýbajúcou časťou nadchodu medzi budovou Ravak a železničnou traťou predalo mesto v roku 1999 obyvateľom priľahlého bytového domu a podľa nej by ich mal odkúpiť investor výstavby všetkých nadchodov, čiže Národná diaľničná spoločnosť.
V októbri už malo fungovať všetkých päť lávok pre chodcov alebo chodcov aj cyklistov, ktoré budú premosťovať diaľnicu D1 Viedenská cesta - Prístavný most.
"Sme ochotní pomôcť investorovi pri získaní pozemkov, doteraz nás však nikto o takúto pomoc nepožiadal," povedala Chudinová. Hovorca diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík však tvrdí, že povinnosť právne vysporiadať pozemky pre dostavbu nadchodu má magistrát. Netvrdí, že mesto musí pozemky kúpiť, malo by však zariadiť, aby mohla spoločnosť stavať. "Ak sa nepodarí nájsť riešenie do sprejazdnenia úseku diaľnice D1 od Viedenskej cesty po Prístavný most, čiže do konca tohto roku, nadchod pri Sade Janka Kráľa bude zrejme končiť v budove Ravak a nie za železničnou traťou, ako sme plánovali," povedal Jánošík. Ako dodal, "nie je problémom diaľničnej spoločnosti, že sa v meste nepodarí pomôcť infraštruktúrnemu prepojeniu."
Spoločnosť plánuje dať úsek diaľnice D1 od Viedenskej cesty po Prístavný most do predčasného užívania verejnosti začiatkom decembra tohto roka. Podľa Jánošíka do tohto termínu nebudú hotové všetky stavby, to však neovplyvní predčasné spustenie úseku do prevádzky. Pracovať by sa malo až do mája 2006, keď by sa mal úsek skolaudovať.
Tri nedokončené nadchody by mali dať do užívania v novembri tohto roka. Ide o nadchod pri štadióne Artmedie, Sade Janka Kráľa a pri dopravnom podniku. Verejnosť už môže využívať nadchody pri Inchebe a Auparku. Ten pri Inchebe dala Národná diaľničná spoločnosť do predčasného užívania vo februári, nadchod pri Auparku skolaudovali začiatkom mája.
(sita, japa)