V tuneli Sitina začínajú robiť vozovku

V tuneli Sitina sa skončilo s betónovaním vnútrajška a začali sa prípravy na výstavbu vozovky. Informovala o tom spoločnosť Skanska BS, ktorá je realizátorom stavby. Podľa nej by sa mali práce ukončiť v decembri, aby sa mohli začať montovať technológie .

V tuneli Sitina sa začali prípravy na výstavbu vozovky. FOTO SME - MIROSLAVA SPODNIAKOVÁ

V tuneli Sitina sa skončilo s betónovaním vnútrajška a začali sa prípravy na výstavbu vozovky. Informovala o tom spoločnosť Skanska BS, ktorá je realizátorom stavby. Podľa nej by sa mali práce ukončiť v decembri, aby sa mohli začať montovať technológie - vetranie, značenie, svetlá.

"Na tom, aby sme pripravili tunel na výstavbu vozovky, pracovalo v nepretržitej prevádzke viac ako 300 ľudí. Bolo treba osadiť obrubníky, žľaby na odvodnenie vozovky a vybudovať chodníky. Práce pokračujú aj na ostatných objektoch stavby," povedal projektový manažér Vladimír Kotrík zo Skanska BS. V tuneli bude betónová vozovka. Technológovia budú potom pracovať na vetraní tunela, osvetlení, riadiacich systémoch a značení.

Očakáva sa, že tunel pod kopcom Sitina, dlhý 1440 m, po spustení do prevádzky v roku 2007 zlepší dopravnú situáciu v meste. Problematický je najmä úsek okolo Patrónky, ktorý denne upcháva nielen mestská, ale najmä tranzitujúca doprava - kolóny kamiónov tu stoja nepretržite.

Žulový pahorok Sitina, podľa ktorého má tunel meno, je súčasťou Malých Karpát. Diaľničný úsek Lamačská cesta - Staré grunty je posledný chýbajúci úsek obchvatu centrálnej mestskej zóny a po jeho dokončení bude súvislé diaľničné prepojenie Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska. Terajšia tranzitná cesta vedie cez Lamačskú cestu a Patrónku, ktorá je najviac preťaženou v meste. Budúci tunel pod kopcom Sitina tvoria dve samostatné rúry - západná a východná, každá s dvoma jazdnými pruhmi pre jednosmernú premávku.

Tunel začali stavať v septembri 2003. Celkové investičné náklady na výstavbu budú okolo 3,5 miliardy korún. (lin)

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Používate make-up? Potom spozornite
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 26 772
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 184
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 189
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 024
  5. Používate make-up? Potom spozornite 1 152
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 1 085
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 021
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 951
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 947
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 866