"Išlo by o možnosť obstavania bloku obchodného domu Tesco a hotela Kyjev súvislou zástavbou. Mohla by mať maximálne šesť podlaží," povedal spracovateľ návrhu, architekt Oliver Peržel.
V návrhu sa spomína "prehodnotenie potenciálu územia okolo obchodného domu Tesco". To by mohlo znamenať aj zastavanie Kamenného námestia i parkoviska so stánkami na boku Tesca od Špitálskej ulice. "Už teraz sa v meste v lete nedá dýchať. Stráca sa pocit priestoru," odznelo na nedávnom verejnom prerokovaní návrhu, na ktorom sa zúčastnil aj autor koncepcie dnešného Kamenného námestia, architekt Ivan Matušík. Podľa neho je hlavným problémom nevyužitie Špitálskej ulice a nedoriešená dopravná infraštruktúra.
"Dnešná podoba Kamenného námestia vznikla ako výsledok celoštátnej verejnej anonymnej súťaže," povedal Matušík.
Súčasťou návrhu boli podzemné garáže pre 1000 áut, ktoré sa však nevybudovali. "Toto je dodnes hlavná disproporcia tohto priestoru," povedal architekt. V 60. rokoch sa podľa Matušíka určila šírka Špitálskej ulice na 50 metrov a rátalo sa s budúcou výstavbou veľkej prestupnej stanice metra na Kamennom námestí. "Preto nebol asanovaný dom na Dunajskej 3 a nárožný dom," dodal Matušík.
"Špitálska spája východnú časť mesta s jeho centrálnou zónou," píšu architekti v stanovisku, ktoré poslali koncom augusta primátorovi a starostovi Starého Mesta. Myslia si, že v čase, keď sa rozširujú cesty, by bolo chybou Špitálsku zovrieť výstavbou. Mestu architekti vyčítajú "ústupky bezočivým podnikateľským ambíciám" - hovorí sa totiž o konkrétnom záujemcovi o trojuholník Rajská - Štúrova - Špitálska. "Nesluší sa spomínať mená, zatiaľ je reč o koncepcii výstavby," vyjadril sa Martin Arpáš, vedúci oddelenia územných programov mesta na magistráte. Ide o plochu 70-tisíc štvorcových metrov v lukratívnej časti mesta, ktorá by sa mohla napríklad vyčistiť od súčasnej výstavby a zastavať nanovo. V spodnej časti Kamenného námestia by mohla vzniknúť výšková budova.