Rád by som len upresnil niektoré fakty o festivale.
Recenzentka píše, že návštevnosťou diváci ocenili koncerty - Nočný koncert P. Breinera, S. Palúcha a B. Lenka, koncert Idy Kelarovej a speváckeho zboru Apsora a koncert/projekt v rámci Bratislavskej noci komornej hudby - SpaceBoys Andreja Šebana a Antona Kubasáka.
Treba uviesť, že viac navštívené koncerty ako posledne menovaný boli prvý komorný (vypredaná sála) a záverečný komorný koncert, na ktorom odzneli skladby renomovaných slovenských autorov Vladimíra Godára, Jevgenija Iršaia alebo svetových autorov Josepha Haydna, Alfreda Schnittkeho, Ernesta Dohnányiho (autora, ktorý sa narodil na Klariskej ulici vedľa kostola klarisiek a hrával v ňom na organe) a Johannesa Brahmsa.
Na týchto koncertoch sa vynikajúcim spôsobom prezentovali hlavní hostia festivalu - huslisti Igor Karško a Ivan Pristašová, violisti Milan Radič a Simon Tandree, klaviristka Eleonóra Škutová a violončelista Ján Slávik. Hlavná programová a ideová línia festivalu vždy bola a naďalej bude komorná hudba - klasická, romantická, hudba 20. storočia či súčasná hudba. Tieto projekty tvoria hlavnú atmosféru festivalu komornej hudby Konvergencie.
Nemenej navštívená bola programová novinka festivalu - koncert pre deti Hudba ako hra, ktorý skvele pripravil klavirista Ivan Šiller. Tento koncert zároveň otvoril maratón hudby - Bratislavskú noc komornej hudby, ktorá obsahovala štyri rôzne koncerty, okrem spomenutého Šebana a Kubasáka aj skvelé Albrecht Collegium a Moyzesovo kvarteto s Borisom Lenkom.
Autor: JOZEF LUPTÁKviolončelista, umelecký riaditeľ festivalu Konvergencie