tipy na najlepšie prestupy. Mladší si čakanie radšej krátia počúvaním hudby, tí starší nadávajú na dopravný podnik. "Kto toto vymyslel, autobusom určite nejazdí. Inak by vedel, že nám len priťažil," krúti hlavou jedna pani.
Cestujúci sa sťažujú aj na to, že nestíhajú prípojové linky z Petržalky do centra. "Každý deň meškám do práce. Prestupné časy na ďalšie spoje totiž v skutočnosti nesedia s tými, ktoré sú uvedené na zastávkach," hovorí starší pán.
Jedným z dôvodov pre nové linkovanie bola snaha preriediť počty ľudí v autobusoch. Keďže však prípojové linky meškajú, na zastávkach a aj v autobusoch sa tlačia ľudia rovnako ako predtým. "Predvčerom to bolo hrozné. Pre dážď sme sa tlačili na zastávke a navyše vynechali aj dve 95-ky," hovorí vysokoškolák Martin. Ťažké hlavy robia ľuďom aj zvýšené náklady na cestovné. Pre prestupy mnohým nestačí jeden polhodinový lístok.
"Za mesiac utratím o tisícku viac a ešte sa mi zle cestuje," rozhorčuje sa Peter zo sídliska Lúky. Nespokojní sú aj tí, ktorí majú električenky a prelinkovaním sa im pri ich trase zmenilo pásmo. Mnohí tiež prišli o základné spoje na opačnú stranu mesta. S autobusmi do Vrakune alebo napríklad k Slovnaftu sa cestuje približne o polhodinu dlhšie. Navyše, cez víkend je ich interval o dvadsať minút dlhší ako predtým. "Z Mlynarovičovej, Blagoevovej a Lachovej nemáme priame spojenie na Šafárikovo námestie. Odtiaľto sa potom dalo ďalej dostať električkou do celého mesta," sťažuje sa dôchodca.
Z týchto ulíc odklonili na Farského aj číslo 95 a linku č. 88 presmerovali úplne. Pritom práve tá zabezpečovala lokálne spojenie Ovsišťa so Starým Mestom. "Reálnu spotrebu autobusu nepoznám, ale pochybujem, že skrátenie linky o 1,5 kilometra sa na úspore benzínu nejako prejaví," hovorí jeden dôchodca.
ALEXANDRA SABOLOVÁ