SME

Petržalský úrad zbiera sťažnosti

Prelinkovanie autobusov komplikuje cestovanie najmä obyvateľom v južnej časti Petržalky. Úsek, ktorý ohraničujú Jasovská, Krásnohorská a Bzovícka ulica, nemá v súčasnosti priamy spoj vedúci z Petržalky do centra. Miestni sa sťažujú o to viac, lebo v ...

Novým linkovaním chcelo mesto znížiť počty cestujúcich. Keďže však prípojové linky meškajú, na zastávkach a aj v autobusoch sa tlačia ľudia rovnako ako predtým. FOTO SME - MIRKA CIBULKOVÁ


Prelinkovanie autobusov komplikuje cestovanie najmä obyvateľom v južnej časti Petržalky. Úsek, ktorý ohraničujú Jasovská, Krásnohorská a Bzovícka ulica, nemá v súčasnosti priamy spoj vedúci z Petržalky do centra. Miestni sa sťažujú o to viac, lebo v západnej a severnej časti sídliska Lúky jazdia do centra dva priame spoje číslo 93 a 95 a z Holíčskej linky až tri. "Sme prakticky odrezaní od mesta. Nechápem, prečo nemôžu predĺžiť niektoré trasy o dve alebo tri zastávky," sťažuje sa Martin Skurák z Bzovíckej ulice.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Problematickou dopravnou situáciou sa začal zaoberať aj petržalský miestny úrad. "Zbierame sťažnosti, ktoré preposielame magistrátu a dopravnému podniku," vysvetľuje hovorkyňa petržalskej samosprávy Milka Podmajerská. Podľa nej by mal miestny úrad už budúci týždeň pripomienkovať kompetentným konkrétne návrhy.

"Ľudia, a nielen v Petržalke, by si zaslúžili kvalitnejšiu dopravu. Zabezpečovať dopravu za podmienok, ktoré v súčasnosti máme, je niekedy priam horor," hovorí pracovník z dopravného podniku.

"Ak bude cestovanie skutočne kratšie, tak prestúpim aj niekoľkokrát. Teraz dlhšie cestujem a musím aj prestupovať," hovorí Skurák. Cesta odtiaľto do centra trvala pred mesiacom asi dvadsať minút. V súčasnosti ju ľudia za predpokladu, že vedia, kde sa oplatí prestúpiť, zvládnu za trištvrtehodinku.

SkryťVypnúť reklamu

"Autobus mením trikrát. Najskôr sa odveziem na Vyšehradskú, odkiaľ mi iba ráno ide zrýchlená 191. Pri Auparku prestúpim na číslo 94 a odveziem sa na Vazovovu," vysvetľuje predavačka Andrea, ktorá pracuje na Račianskom mýte.

Na obyvateľov, ktorí sa chcú dostať z južných Lúk ráno do centra, čaká cesta spojnými linkami 99 a 98. Z nich však treba prestúpiť najskôr na Budatínskej na číslo 93. Využíva sa aj spoj 95, ktorý najbližšie stojí na Lúčanke. Napríklad z Bzovíckej ulice tam peši idete asi dvanásť minút.

"Ani si nechcem predstaviť, ako budem chodiť na túto zastávku v zime. Ak by som sa tam chcela doviezť číslami 99 alebo 98, tak mi 95 vždy ujde pred nosom," sťažuje sa vysokoškoláčka Zuzana.

(saš)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  3. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  4. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  3. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  4. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  5. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  7. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  8. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 100 668
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 740
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 7 079
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 849
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 4 859
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 487
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 418
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 4 349
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 64 825
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 44 265
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 15 172
  4. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 776
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 12 723
  6. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 10 975
  7. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy 10 565
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 257
  1. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  2. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  3. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  4. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
  6. Radko Mačuha: Ideme ďalej.
  7. Tupou Ceruzou: Hrádza proti progresivizmu
  8. Tupou Ceruzou: Trump vs. Čína
SkryťZatvoriť reklamu